Hosianna

I onsdags kom den äntligen. Nu snurrar den runt, runt om och om igen. (Ja vi äger en cdspelare och jag köper då och då cdskivor).
 

"Vi åkte aldrig ut till havet
men en gång satt vi fast i ett dike
Du vet när hjulen inte greppar
och alla andra kör förbi"
 
"Du är cancern i valfritt organ"
"Du är tjugo sidor text i en försäkring"
 
"Jag tänker på han jag tror hette Markus
Han som hade en V8 i bröstet
Jag minns när nån sa
Nu får du skylla dig själv nu blir det 7-9
Han sa den klassen är mongo
Sen såg vi nått försvinna i Markus
Men vi andra hade ingen plats för nån som låter
Markus bara grät och grät
och vi blev vilka som helst"
 
"Jag har aldrig drömt om diamanter
Jag har aldrig drömt om guld
Jag har drömt för att få vila en stund
från ärenden och skuld"
 
Och när Thåström kommer in. Och musiken. Jag begraver mig och bygger trygghetsvaddering runt mig med tonerna och orden.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Thåström är ingen artist jag lyssnat på så mycket, men han har faktiskt vuxit i mina öron den senaste tiden.
Släppte han nytt i onsdags?

sv: Jag är som du, kan inte heller säga det jag borde när jag sitter där och ska prata. Det låser sig liksom. Men jag har inte mejlat med BUP innan, utan med min gamla skolkurator. Detta var andra gången jag mejlade min kontaktperson där. Läskigt, men ja. Behövdes nog. Jag tror att du i framtiden kommer tacka den finis.
massa styrkekramar finis <3

2013-09-20 @ 17:37:16
URL: http://overklighet.blogspot.com
Postat av: Maolion

Sv: Haha!

2013-09-20 @ 20:58:31
URL: http://maolions.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0