Mycket nu.

Trött. Så förbannat trött. Det blir väl så när man inte sover. När man har så mycket att göra, hinna, tänka på. Idag vaknade jag efter fem och en halv timmes sömn. Släpade mig upp. Åt frukost, packade ryggsäcken och åkte till sollentuna. I god tid eftersom dom hotat med förseningar. Allt gick prickfritt vilket innnebar att jag var framme fyrtio minuter för tidigt och spenderade en halvtimme liggande på en bänk i solen. Kändes lite bortkastat, den halvtimmen hade suttit fint att ha på kudden istället men det kunde ju hällregnet antar jag. Varit värre.
 
Efter fyrtiofem ångestfyllda minuter med behandlare packade jag ihop mig och tog pendeln till solna för att se att bussarna antingen inte gick alls eller gick när det passade vilket inte verkade vara just då så jag promenerade ner till centrum för att inhandla lunch på hemköp. Fick såklart ångest och valde lättäten mat. Men mat, i rätt tid. Sedan gick jag till klätterhallen, värmde upp lite på väggarna innan jag körde ett styrkepass. in i duschen och så iväg åt nästa håll. Promenad till st eriksplan för att inte behöva försöka ta reda på om och i så fall när bussarna gick.
 
Samtal på psyk och sedan hem. Dödstrött, helt slut på all form av ork.
 
Så är det nu. Jag flänger och far och åker och promenerar och samtalar och kämpar och äter och skriver och tränar. Och har ångest och sömnbrist.
 
Dagens bästa stund var när jag kom hem och drack te på balkongen med sällskap av en bok. Jag är glad att jag förhandlade mig till att få dricka te mellan måltiderna. Hur skulle jag annars överleva.

Kommentarer
Postat av: Elin

Om man bara kunde få lite paus någon gång, få andas och tänka klart på något annat.

vad sa du och behandlaren då, kom ni fram till något?
kramar

2013-09-04 @ 22:45:46
URL: http://www.uturanorexin.blogg.se
Postat av: beayourdreams.blogg.se

Men åh, ligga på en bänk i 30 minuter i solen är ju underbart! Bättre för tidig än för sen.. ;)

Gick de bra hos behandlaren?

Det bästa är som sagt att ta det lugnt, att inte stressa alltför mycket. Kan förstå att ta det lugnt även det ger stress och ångest i ditt fall.. Men försök ta det lite lugnare kanske?

Té <3 Men du borde väl ändå få DRICKA mellan måltiderna? Té, kaffe, vatten..? De räknas ju inte som mat..

Sv: Nötter är ju UNDERBART. Jag är en sucker för alla naturella nötter! Sen är ju torrostade gott, salta och rostade också. :) Men köper sällan de rostade och salta, blir en blandpåse med naturella ^^

Men man kan ju göra sallader och ha de i kylen i några dagar, göra nya osv.. De går ju :) De blir inte dåliga på 1 dag.. :P Koka massa pasta, frys in i portionspåsar, ta fram och värm.. De går ju! Sen kan man alltid för varje gång skära upp grönsakerna och så vidare under tiden! :) Jag förstår dig, jag förstår! Du kommer ur detta sinom tid, jag vet det. Jag tror på dig!

Ok :) Ja, hb värdet brukar ju vara gränsfall i såna här situationer, tur att de andra proverna var bra!

Försök plocka bort ett i taget? De passen du borde plocka bort alltså. Det är en process och de är svårt MEN du kan. :)

Ja jag läste om receptet, hahaha! Bara jag som läste för fort :) Ja ok, jag tänkte om man kunde mixa havregryn till mjöl och använda men ja, de blir ju inte lika som mjöl haha. Vad föredrar du för mjöl i bakning? :)

KRAAAAM!

2013-09-05 @ 08:38:52
URL: http://beayourdreams.blogg.se/
Postat av: tess

Jag skulle kunna frågam in vän som tillochmed ska döpa om sig efter sin idol !;)

2013-09-05 @ 12:59:33
URL: http://www.nattstad.se/Pregzilla
Postat av: Maja

Gick det bra då? Hos behandlaren?
Förstår att det var ångestfyllt, sånt brukar vara det..
Sv: Ja, nu fan ska kroppen sättas igång igen. BMI 20, here I come. Min kropp trivs helt enkelt inte på 19.
Massa kramar! <3

2013-09-05 @ 15:36:30
URL: http://singyourownsong.blogg.se/
Postat av: Fanny

Sv: Haha!! Ja då ;)

2013-09-05 @ 15:40:59
URL: http://blanchettleaf.blogspot.se
Postat av: Fanny

Förresten TACK :D

2013-09-05 @ 15:41:24
URL: http://blanchettleaf.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0