En lång torsdag

Extra psykologtid. Jag brukar alltid försöka undvika morgontider för jag är segstartad och min mage behöver lugn och ro på morgonen för att inte hela dagen ska vara förstörd men nu var det den tiden som fanns. I någon form av infall när solen sken så bestämde jag mig för att cykla dit.
 
Efter två kilometer trodde jag att jag skulle avlida. Jag är ingen fantastisk cyklist, jag kan ju både trampa, hålla balansen och följa trafikregler (till skillnad från merparten av alla cykelburna som kör som idioter) men det går helt enkelt inte särskilt fort. Dessutom var det motvind. Och klockan var knappt åtta. Men envisheten, vägran att ge sig och till viss del någon form av önskan om att förbränna vann och jag tog mig alla elva kilometer och var framme i god tid.
 
Pratade. Var upppgiven. Och trött. Väldigt trött.
 
Sedan cyklade jag hem och att slippa motvinden gjorde livet väldigt mycket lättare. Solen sken och jag mådde för dåligt för att sitta hemma så jag lämnade bara av cykeln och promenerade till vällingby. Tog tunnelbanan till fridhemsplan och gick därifrån in mot stan. Tog en runda runt lite överallt i hopp om att komma på vad Jonathan kan tänkas vilja ha i födelsedagspresent. Det gick väldigt dåligt.
 
Därefter åt jag en av stans godaste mackor (provad många gånger) på Kajsa Warg. Morotsbröd med varmrökt lax, fetaostcreme, lite rödlök, stora mängder solrosskott och så en väldigt god balsamico. Och fick ångest. Såklart. Tack för den liksom.
 
 
 
Laddade batterierna i sängen med bra läsning, flodgris och energidryck.
 
 
Sedan gav jag mig ut på en löprunda. Tänkte försöka få till lite distans, har sprungit tre rundor i år, som längst fem kilometer. Så, inga krav på någon hastighet, mest orka ta mig runt något som var längre. Satsade på minst sju och kom i mål på ungefär nio. Grattis mig eller något.
 
 
Varm och trött
 
 
Efter dusch och vatten (jag är så dålig på att dricka, pinsamt ju) liftade jag med Jonathan och gjorde fynd på hemköp.
 
Halva priset är bäst, jag gillar pensionärshörnan=)
 
 
Sedan spårade det ur och trots mina desperata försök att hålla mig upptagen, distrahera och försöka att inte agera på impulser och tankar så gjorde jag just det. Med andra ord, skit också.

Kommentarer
Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Vad var det som spårade ut?
Ha en fin lördag förresten. Visst var kaninen jäkligt gullig haha

2014-04-12 @ 12:48:24
URL: http://madelein.se/
Postat av: Maja

Åh vad mysigt med långa löprundor, själv springer jag "bara" 5 km - tycker det är en utmärkt distans för mig. Nu kommer jag dock inte springa på ett tag, men men...
Sv: Funderar som sagt på att testa på Yoga, dock ligger det på urdåliga tider men vet att det går ett vid lunchtid imorgon som jag kanske kan boka in mig på.
Träning triggar mig faktiskt inte, jag mår som sagt bra utav det.
Kram! <3

2014-04-12 @ 16:09:36
URL: http://nolicedere.blogg.se
Postat av: Diana Doss

haha, som min mamma då som äter yoghurt och müsli till frukost varje dag. eller på helgerna kan hon faktiskt äta mackor istället ibland ;)

ja, det är väldigt sant. jag tycker om passen som är för personlig assistent. 8-15 eller 15-22. skönt att sluta hyfsat tidigt och även att få en ordentlig sovmorgon ibland. man hinner ju liksom göra något antingen före eller efter passet så det är skönt.

så vad tänker du istället för mediciner?

2014-04-12 @ 18:31:51
URL: http://attborjalevaigen.blogg.se/
Postat av: Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Haha, gött med rabatt! Jag hatar att lägga pengar på mat så kan man fynda sådär så känns det ju lite bättre.

Du är verkligen aktiv på dagarna. Önskar jag kunde ha lite av den där motivationen att ta mig ut också.

2014-04-12 @ 19:03:25
URL: http://sessie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0