Espresso, god ost och solsken.

En vecka med sol. Varm sol. Sol som gav mig eksem och brännskador. En vecka med släkt jag är ingift i. En veckas semester.
 
Jag har lärt mig dricka espresso. Jag har blivit uppgrillad på strandpromenaden. Jag har ätit grillad fisk. Jag har utforskat den lokala stormarknaden. Jag har haft migrän och lärt mig att dubbla dosen medicin hjälper. Jag har varit obekväm med hotellstädare som viker smutskläder och läst ut senaste boken jag lånade av psykologen. Jag har åkt på bussutflykt med pensionärer. Jag har sprungit tidigt på morgnar och jag har legat i sängen och gråtit av ångest inför sociala tillställningar. Jag har varit på buffe och rymt därifrån för egentid. Jag har firat två födelsedagar och insett att jag inte har kvar ett spår av nervositeten jag burkade ha inför flyg förut. Jag har ätit choklad med salt och peppar i och det var gott. Jag har somnat på dagen av ren utmattning.
 
Nu är jag hemma igen. Tjockare, tröttare och precis lika sjuk och med några nya erfarenheter. En del bra. Som att jag kan slippa huvudvärken om jag tar två spraydoser när migrän auran kommer. Och så har vi ost med oss hem. God ost. Sedan vill jag gärna ha deras kaffepriser. 0.70 - 0.95 euro för en espresso är liksom alldeles lagom.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Silverglitter

Jättevackra bilder. Jag hoppas du hade bra ögonblick bland alla de andra ögonblicken.

2014-04-26 @ 06:40:01
URL: http://silverglittrande.blogspot.se
Postat av: Maja

Hoppas det fanns små ljusglimtar trots ditt mående i nuläget, vart var ni någonstans?
Du var verkligen värd semester, det är vi alla!
Kram! <3

2014-04-26 @ 15:05:31
URL: http://nolicedere.blogg.se
Postat av: Helene

Åh vackra bilder! Vilket land var du i?

2014-04-27 @ 10:49:30
URL: http://helenesoderberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0