Det är såhär

Att jag äter, äter och äter. Sedan äter jag lite till. Jag äter så att jag hade haft bulimi om jag inte varit fobiskt rädd för att kräkas. För jag äter för mycket. Inte för mycket för en anorektiker. Jag äter för mycket.
 
Idag har jag ätit:
Frukost (något kass ibsmage därav försiktigheten): En tallrik havregtrynsgröt utan något till.
En timme senare: En apelsin.
Lunch: En tallrik havregrynsgröt med lite solroskärnor och sesamfrön, en liten banan.
Mellanmål: En stor latte och tre riskakor.
Sedan slank det ner en näve salta mandlar medan jag lagade mat.
Middag: Gryta på tonfisk, grönsaker, havregrädde och lite jordnötssmör, en skål.
Sedan under kvällen: En näve mandlar till, ungefär tio godisbitar, en och en halv knäckemacka med ost, fyra lussebullar, några physallisar, tre riskakor varav två med mjukost och en jättekopp te.
 
Jag har ingen kontroll över någonting. Alls.
 
Jag vill inte mer. Det gör så ont att jag inte vill. Jag sitter bara och tittar på min kropp och den skenande vågen och försöker desperat träna för att åtminstone bromsa viktökningen men jag är så trött och jag har så ont av mitt diskbråck.
 
Det går åt helvete. På riktigt.

Kommentarer
Postat av: Silverglitter

Jag tycker, alldeles helt ärligt, att det inte är extremt mycket mat på en dag. Speciellt inte med din aktivitetsnivå. Det kanske bara blir jobbigt för dig att läsa, och jag ber om ursäkt i så fall, men det var min spontana reaktion. Det betyder ju självklart inte att du på något sätt mår bättre, det är inte så jag menar.

2014-01-21 @ 04:25:19
URL: http://silverglittrande.blogspot.se
Postat av: Marie

Jag håller med Silverglitter, det där är inte särskilt mycket. Däremot förstår jag att det blir jobbigt för dig att småäta och stoppa i dig mer än du tänkt på kvällen, men när två huvudmål består av havregrynsgröt så är det inte speciellt konstigt att kroppen är sugen på kvällen.

2014-01-21 @ 08:15:28
URL: http://nissetroll.blogspot.com
Postat av: Anonym

Fina du, det där är inte mkt alls. Det finns de som kan sätta i sigen hel familjepizza och en och en halvliters cola själv. Typ som min farbror. Och där snackar vi tresiffrigt vad det gäller viktlassen.

Det är absolut inte mkt. Däremot kan man ju skippa godis och ta en frukt istället om man ska vara petig.

En sömnlös surfare på planeten

Svar: Jo alltså. Det finns dom som äter mer. Det kommer det alltid göra, det är inte riktigt det det handlar om ändå. Det handlar rakt upp och ner om att jag får i mig mer energi än jag gör av med när jag äter så här och det vill jag inte.
uppfortsomfan.blogg.se

2014-01-21 @ 08:32:17
Postat av: Sessie♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Med tanke på all din träning så är det där inte mycket mat alls Hanna.
kram

2014-01-21 @ 16:25:57
URL: http://sessie.se
Postat av: S

Förstår exakt, hatar sådana dagar,
Kan ju uppmuntra med att jag är "sämre"..
Kram

2014-02-03 @ 02:03:19
URL: http://sceletorya.blogg.se
Postat av: Nellie

Känner igen mig precis i den där känslan av att "äta för mycket" och inte kunna kontrollera sig. Har på sista tiden hamnat i de här situationerna att jag bara trycker i mig mer fast jag precis åt och är mätt. Funderar heeeela tiden på vad jag ska äta nästa gång. Kan inte ens njuta av maten jag äter för att jag hela tiden befinner mig framåt i tiden. Blir tokig på det!!
Kram

2014-02-04 @ 22:43:52
URL: http://bitterfroken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0