Orka mer?

Jaha. Nu har jag provat det här. Under julhelgen har jag gått upp ca sju kg och lagt på mig omkring 5 centimeter runt magen. Jag har ätit lagom eller mer. Jag har haft vrålångest men bara inte orkat bry mig.
 
Det där alla säger. Att det är skönt att äta och äntligen orka leva på riktigt. Jag tänkte att det kanske kunde vara så? I helvete heller. Jag har bara blivit större. Jag klättrar sämre, springer långsammare och orkar mindre överlag.
 
Så, det är enbart negativt med det här. Kläderna är mindre i förhållande till mig, orken är mindre, ångesten högre. Alltså, jag skulle gärna ha en bra motivation till att banka ner skiten men så som min kropp fungerar så är den väldigt väldigt svårfångad.
 
 
En Zorilla från naturhistoriska.
 
 
Nyårsaftons fruk(t)ost.
 
Nyårsskål med tekopp.
 
 
Dagens glädjestund, när jag insåg att jag hade pensionärsrabatt och får
träna för 99 kronor i månaden. Äntligen, varit utan gymkort sedan i somras.
 

Kommentarer
Postat av: LIENE

sv: Det låter bra du :)

Kul att du hittade rabattet.

2014-01-04 @ 09:16:23
URL: http://lifefromwithin.blogg.se
Postat av: Helene

Du kanske kan försöka hitta en annan källa till motivation än just träning? Att bli av med ångesten till exempel. Inte för att jag vet hur det ska gå till. Men det måste ha tagit mycket energi till att ligga på den lägre vikten, med tanke på all kontroll som krävs. Att slippa vara så styrd kanske kan fungera som motivation?

2014-01-04 @ 11:40:41
URL: http://helenesoderberg.blogg.se
Postat av: Erica

Den där nyårsfrukosten såg helt fantastisk ut!
Jag tränar också där, då kanske vi ses på gymmet nån gång i framtiden... (:
En tanke: Om man inte äter så mycket som kroppen behöver så orkar man ju inte heller lika mycket som man annars skulle ha gjort. Nu pratar jag inte om att nödvändigtvis gå upp i vikt (har inte ens koll på vad du väger) utan på att äta bra mat i lagom mängder och hålla den vikt man har.

2014-01-04 @ 14:25:11
URL: http://faithhopelove.blogg.se
Postat av: Diana Doss

ja, jo vissa kan ju begränsa sig i sitt drickande (även om jag är övertygad om att det bästa är att inte dricka alls), men jag är med dig på att det är jobbigt när dom blir helt annorlunda och det går liksom inte att föra en konversation med dem.

tror du att du någonsin kommer bli nöjd då om du går ner i vikt?

2014-01-04 @ 16:39:40
URL: http://attborjalevaigen.blogg.se/
Postat av: Elin

Hm. Så länge du tränar av rätt anledning är det ju bra. Frågan är ju om du gör det..?

Sant. Gillar man inte nyår så behöver man inte göra så stor grej av det. Bättre att göra något annat lagom istället.

Så när kommer den gång då du tycker det är okej att vila ett tag, när du faktiskt inte orkar göra så mycket..?

Det är sant. På en psykavdelning är det mesta dött och hopplöst.
kramar

2014-01-04 @ 18:24:06
URL: http://www.uturanorexin.blogg.se
Postat av: Sessie♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Nej jag förstår inte heller det där med att fira egentligen, men men, det är väl någon smart person som kommit på det där.

Bra pris det där, 100 kronor i månaden. Hoppas du kommer trivas på det gymmet. Själv blir jag skyggare för varje dag och just nu är det omöjligt att ens tänka tanken att träna på ett vanligt gym:(

2014-01-05 @ 19:25:27
URL: http://sessie.se
Postat av: Lissie

På sätt och vis kan jag förstå din frustration, när kroppen inte samarbetar och verkar vara emot en. Jag önskar att det gick att bli vän med den istället. Hoppas att det kan gå!

2014-01-05 @ 20:07:46
URL: http://fairlynuts.blogg.se
Postat av: Johan

Grymt! 99kr/mån är ju jättebilligt! :)

Jag vill ju gå upp i vikt, dock på rätt sätt. Hade inte vägt mig sedan i typ oktober, men i december har träningen trappats ner litegrann och jag har ätit mer söktsaker och annat än vad jag gjort på flera år känns det som. Ändå hade jag gått ner 2kg. Det visade sig dock var a fel. Vågemsns batterietr var dåliga, så några dagar sevar de där 2kg på plats igen.

SV: Det sitter alltså i huvudet? Ja, det är klart det gör det... men du fattar vad jag menar? Du är medveten om allting, men själva känslan för det finns inte där?

Haha, lite så har Tissen varit nu också. Någon dag lekte han med någonting och smackade rakt in i ytterdörren, men bara fortsatte ändå, som att inget hade hänt :D
Han börjar dock lära sig och går inte alls upp på bordet lika ofta som förut, inte när jag är i köket åtminstone :P
Växt massor har han också gjort :)

Ja, Tissen har fått några godisbitar när han har varit extra duktig när jag har ätit och varken hoppat upp på bordet eller diskbänken :)

Hoppas att det nya året har börjat bra, du fick äran att lämna den första kommentaren för i år förövrigt :)

2014-01-08 @ 12:18:24
URL: http://schumacher4ever.blogg.se
Postat av: Elin

Hm. Då så. Så länge det inte blir för stora konsekvenser av ditt tränande..

Hur i hela friden klarar din kropp att aldrig få den vila den behöver, med tanke på stressnivån du har inombords..?
kramar

2014-01-08 @ 13:57:49
URL: http://www.uturanorexin.blogg.se
Postat av: V I L M A L A ♔

Man ska försöka inte tänka sså mycket på vikten, bara det inte går överstyr! ät normalt och träna bara

2014-01-08 @ 20:51:36
URL: http://vilmala.blo.gg/
Postat av: Julia

Jag känner igen det där så mycket. Jag tyckte först att det var skit att börja äta som jag ville, sen gick det över men sen kom det tillbaka. Jag vill mest ta livet av mig när jag äter, fortfarande. Men ja jag tänker inte annat än hoppas att det blir lite lättare en dag i alla fall. Fortsätt kämpa fina du.

2014-01-09 @ 23:34:01
URL: http://enrymd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0