Sån därn sommar

 
 
Lördag, pick och pack i ryggsäck. Jag trött som en gris och centralen varm redan vid nio på morgonen. Förvånansvärt tomt tåg och trots sittplatslös biljett fick jag ett dubbelsäte för mig själv. I baklängesriktningen. Den är bäst för tågåk. Man ser mest så, åt andra hållet flimrar naturen bara förbi. Tvärs över gången låg en portugisisk vattenhund i en fantastisk färg och hans matte åt matsäck och löste korsord. Själv var jag ångstuppvarvad och pratade omväxlande i telefon, drack kaffe och skickade sms. För ovanlighetens skull flöt allt på. Bussen hemifrån, pendeln och tåget. Allt var i tid, inga förseningar någonstans och i vingåker möttes jag av den bästa tant P med svarträv (liten söt sheltiehane) och medföljande vän med ångesthund deluxe av modell wheatenterrier. Alltså hund som tycker mycket är läskigt. Och faktiskt ser ut som han har ångest ibland. Men var trevlig. Mycket trevlig.
 
Sedan landet. Med tanten och svarträven. Svampplock, ett bad, hallonsnårsvadning och bilturer. Och ingående av mammas kängor. Inför fjälltur. Som jag just nu förbereder. Hela köket är fullt med saker som vägts, paketerats och sorterats.
 
Ja, ångest. Hel tiden. Brutal. Andas djupa andetag. Blundar. Även när jag gör bra saker. Även när jag är med bra människor. Sista psykiatrisamtalet idag innan alla jag träffar har semester samtidigt ett tag. Känns... ja det känns.

Kommentarer
Postat av: Maja

Hoppas du kan njuta lite av sommaren, trots att måendet inte verkar gå din väg. Skickar en massa styrkekramar & tänker på dig massor.
Kram! <3

2014-07-16 @ 12:24:50
URL: http://nolicedere.blogg.se
Postat av: fanny

Hej fina du! Jag tog bort bloggen nu när jag kom hem. Ska försöka hålla mig borta från att blogga själv! Var jätte kul att träffa dig igen! :) Du kan om du vill lägga till mig på fb, fanny ejdersand ! kramar <3

2014-07-16 @ 16:55:13
Postat av: Helene

Det ska jag tänka på nästa gång jag åker tåg; att man ser bättre baklänges.

2014-07-16 @ 20:54:16
URL: http://helenesoderberg.blogg.se
Postat av: Lissie

Åh, du åkte dit alltså ;) Vad trevligt! Trots ångesthelvetet som aldrig stannar hemma...

Ja, jag är väl lite under isen ett tag då kanske. Fan, att det ska vara så svårt att hantera sin hjärna. Bra att du ringde jouren ändå, allting är ju värt att prova. Har precis samma problem... kan väl gå tusen promenader och bygga lego och andas i fyrkanter men hur meningsfullt känns det när man ändå vet att ångesten kommer som ett brev på posten när man slutar upp med legobyggandet? :/

Haha, ja, jag hör av mig när jag hör av mig om jag hör av mig. När ishelvetet smälter, om det gör det...

2014-07-16 @ 22:49:54
URL: http://fairlynuts.blogg.se
Postat av: Elin

Åååååh. Att du orkar. Jag orkar knappt tvätta tre omgångar i tvättstugan idag.. Resa med massa byten. Verkar dock ha varit värt det..?

Det är det som är tråkigt, och dåligt, att de man pratar mest med, samtalskontakter och psykologer, inte får skriva i utlåtandet.
kramar

2014-07-19 @ 18:18:03
URL: http://www.uturanorxin.blogg.se
Postat av: Erica

Låter som att du har det bra, bortsett från ångesten såklart. Men utöver den. Det låter mysigt. Som att du gör roliga och bra saker med sommaren. <3

Dåligt att alla tar semester samtidigt dock. Så borde det ju verkligen inte vara.

2014-07-20 @ 12:56:51
URL: http://faithhopelove.blogg.se
Postat av: Silverglitter

Jag tänker på dig, hoppas att du har det bra i fjällen eller var du nu är.

Kram!

2014-07-23 @ 12:08:42
URL: http://silverglittrande.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0