En helg i Finland

Närmare bestämt i Tammerfors. Som domare på en illerutställning. Det blev två långa resdagar både fredag och söndag eftersom jag flög med mellanlandning och ett par timmars väntetid i Helsingfors men tiden jag inte var på väg var helt okej. Människorna var trevliga, illrarna likaså. Men, jag orkar ju inte riktigt egentligen och nu betalar jag priset för det där med att hålla ihop och le och prata och umgås och kasta sig upp och ner i luften.
 
Min väg till flygplatsen.
 
Väntetid och försening i Helsingfors...
 
Det är ungefär så här skoj om någon undrar.
 
Mina favoritpiroger med äggsmör. Finfrukost sådär på utställningsdagen.
 
På söndagen åt vi sushi och sa hejdå.
 
Och som tack för att jag dömde fick jag dom här. Fantastiska människor.

Kommentarer
Postat av: Diana Doss

har du så nära till flygplatsen att du bara kan gå igenom skogen?

sv: ja, alltså inget slår de svenska jordgubbarna :)

2014-06-17 @ 00:24:52
URL: http://attborjalevaigen.blogg.se/
Postat av: Lissie

Nice face :)
Vad kul att du är domare!

Hon är på alltså? Haha, okej, så, hur gör vi?

2014-06-17 @ 19:10:37
URL: http://fairlynuts.blogg.se
Postat av: LIL' BABUSTYLE - Photographer with big dreams

Vilka fina muggar, älskar mumin!

Svar: Jag hoppas också att det här hjälper mig framåt och att jag en dag blir av med den rädslan. För några månader sen så hade jag inga problem alls med det, men sen hände det saker som gjorde att jag blev för rädd för att fortsätta söka...

Åh, verkligen?? Vad gullig du är!

2014-06-17 @ 19:42:16
URL: http://babustylee.webblogg.se
Postat av: Maja

Det låter ju ändå ganska trevligt & sushi är ju superduper yammi och de där små muminmuggarna var ju urgulliga!
Sv: Du har helt rätt, anorexin skriker nej, nej, nej till den idén. Just nu ligger det för långt fram i tiden, men en dag kanske jag klarar det.
Kram! <3

2014-06-17 @ 21:44:05
URL: http://nolicedere.blogg.se
Postat av: Erica

Ha, ha! Jag har också mellanlandat i Helsingfors en gång och fått vänta! Då satt vi och sjöng sånger, spelade kort och gjorde armhävningar. Ha, ha... :]

2014-06-17 @ 21:47:58
URL: http://faithhopelove.blogg.se
Postat av: Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Att vänta är bland det värsta jag vet, då bygger jag på min nervositet för ja, jag är nervös så fort jag lämnar hemmet vad jag än ska göra.

Vilken present du fick, muggarna är underbara.

sv: Jag vet att det inte går att spara uppgifterna, det har med att jag har egen domän (du vet .se i slutet istället för blogg.se). Men varför det inte fungerar på grund av detta, det har jag ingen aning om och har inte orkat bry mig om att ta reda på heller. Vet att det är fler som har samma problem.

Åh, jag hade inte klarat mig om vi inte hade haft bil. Nu kör jag ju i och för sig aldrig själv, körkort det har jag, men det är alltid sambon som vill köra och jag är tacksam för det.
Nej som du säger, utan bil kommer man kanske inte till de där speciella platserna man vill till. Man orkar inte cykla hur långt som helst, och kollektivtrafiken går kanske inte exakt dit heller. Planerar ni att skaffa en "ny" bil igen då?

Att göra som du gör, köra på fast orken inte finns, är väl både bra och dåligt. Bra att du gör något, men inte bra för att du låter det gå alldeles för långt åt det andra hållet istället. Men jag önskar nog i alla fall att jag hade lite mer av dig i mig, lite mer envishet.

2014-06-18 @ 10:29:55
URL: http://sessie.se
Postat av: Johan

Det är svårt det där. Man vill ju klara av så mycket, fortsätta leva liksom, men priset man får betala efteråt, att kanske trasas sönder av all ångest, ännu mer än man redan är, är det värt det? Ja, antagligen är det det, för annars hade du inte gjort så, eller, kanske rättare sagt, nej, egentligen är det inte värt det, men vad göra? Det finns inga alternativ, så det är bara att köra på...
Är jag inne på någorlunda rätt väg, eller är jag helt ute och cyklar?

Ja, det är en hel vetenskap det där. Frukt och protein är inte jätteilla det heller, det finns betydligt värre sätt att ladda upp på, så helt off är du ju verkligen inte :)

Ja, läsning är verkligen härligt. En bra bok på stranden en varm sommardag, det är bra fint. En bra bok dras man verkligen med i, man kommer in i handlingen och skapar sig bilder och annat till vad som händer och sker i bokens värld. Det är fascinerande tycker jag :)

2014-06-19 @ 23:20:57
URL: http://schumacher4ever.blogg.se
Postat av: Daniella 🌙

bästa betalningen ju<3

2014-06-20 @ 15:14:02
URL: http://vapenbroder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0