Priset jag betalar

Jag gör saker. Jag bortser från kvävande ångest och förlamande trötthet. Ställer mig upp och går emot det min ångest skriker åt mig. Jag ignorerar, förtränger, packeterar in och distraherar. Hela tiden. Alltid.
 
Jag kan ta mig igenom mycket. Jag kan göra mycket.
 
Men jag betalar för det.
 
Efter en vecka med vård av iller var jag trött. Väldigt trött. Men bestämde mig ändå för att åka med och hälsa på lite illervalpar i fredags. En lång resa. Träffa människor. För lite sömn. Igen.
 
Nu är jag nedbruten. Fullständigt. Gårdagen var bara ångest. Det var rasande, brinnande helvetesångest. Den ångesten som gör att jag inte vågar prata eller röra mig för det känns som jag ska gå sönder och rinna ut i en ångestpöl. När jag sitter och tuggar luft istället för att prata för det går inte att få ut orden. När jag ligger under kedjetäcket, blickstilla med glasartad blick och inte kan formulera en hel tanke. När jag går utomhus och hukar och kryper ihop för att inte världen ska bli för påträngande. När jag står och duschar med lampan släckt för att försöka lugna mig och när jag försöker le ut i mörkret för att lura mig att det är bättre än det känns börjar jag gråta.
 
Den här dagen är inte bättre. Överleva. Över leva- Leva över. Leva på övertid.
 
 
Valpar, för att muntra upp oss allihopa efter dom raderna:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Diana Doss

usch och fy för ångest. det är hemskt. hoppas verkligen att du mår lite bättre snart <3

sv: ja, hahah svart funktionströja var kanske inte det bästa ^^ men fy så jobbigt att springa i bomullströja! :P får bli t-shirt nästa gång ;)

jaså? jag tycker nog om det mesta med jordgubbar. men färska är ju helt klart det bästa :)

2014-06-30 @ 13:32:05
URL: http://attborjalevaigen.blogg.se/
Postat av: Erica

Åh, illerbebisar (eller okej, valpar), så söta dem är! Jag smälter lite! <3

Måste säga att jag direkt tänkte efter att ha läst de första raderna att du är stark. Så himla stark. Men ta inte ut dig för mycket. Försök att hitta något mellanting om det går!? <3

2014-06-30 @ 14:06:50
URL: http://faithhopelove.blogg.se
Postat av: MissManic

Men så söta, jag tycker att illrar är så vackra!! Men, är de svåra att få handtama, så de inte bits för mycket? Är de roliga djur?
Något speciellt man bör veta innan man skaffar en iller?

2014-06-30 @ 18:23:37
URL: http://missmanic.se
Postat av: Maja

Ångest är det värsta som finns men att du ändå orkade ta dig igenom det värsta är riktigt imponerande. Det är inte lätt att göra saker när ångesten knackar på.
Gud vilka söta bilder!
Kram! <3

2014-06-30 @ 19:17:42
URL: http://nolicedere.blogg.se
Postat av: Julia

Det gör så ont, för jag vill att du ska få må bättre och ändå känner jag igen mig alldeles för mycket.

2014-06-30 @ 19:21:09
URL: http://enrymd.blogg.se
Postat av: Lissie

Åh, fy :/ Att behöva leva med det där...det är inte rättvist. Men vad gör man, man uthärdar, i hopp om något annat.

Bild två var ju helt underbar. Eller alla bilder :)

Skrev in min mail i rutan där ovan också ja ;)

2014-06-30 @ 21:05:45
URL: http://fairlynuts.blogg.se
Postat av: Johan

Jag gillar att du är så rak och öppen. Det är bra tycker jag. Kan nog vara nyttigt för många...

SV: Jag älskar värmen! Det är helt underbart när det är såhär varmt och härligt :)
Jag hoppas dock värmen och sommaren kommer hem till sverige också, förhoppningsvis tills ni har er semester. När är han ledig?

Du har en väldigt stor poäng där! Empatiförmågan är inte den bästa hos oss människor alla gånger, tyvärr. Många gånger vill man förstå, men kan inte. Många gånger gör man sitt bästa och verkligen försöker. Ibland försöker man inte ens, som du säger. Själv tycker man något och alla som inte tycker likadant är det något fel på, ungefär. Usch, sådan trångsynthet har jag lite svårt för, när man inte kan/vill se att världen är full av olika tankar och åsikter...

Åhmen stackarn! Hoppas att han har mindre ont nu iaf och att han kan leva länge till :)

Ja precis, så är det ju. Man ska använda den teknik som passar en själv bäst. Jag är inte helt emot barfotalöpning,tror det kan vara bra iblana, för att stärka musklerna längst fram i foten och även vaderna, men att enbart springa barfota, nej, där har min gräns gått :P

2014-07-01 @ 08:17:11
URL: http://schumacher4ever.blogg.se
Postat av: LIL' BABUSTYLE - Photographer with big dreams

Vilka söta!
Åh, de där ångestkänslorna är hemska och extremt jobbiga. Jag har sådana dagar allt för ofta. Det blir jobbigt i längden och energin tar slut helt. Jag hoppas verkligen du mår bättre snart!

Svar: Jag älskar också House, både på sättet han beter sig och hur han är som person, det speglar mig väldigt bra. Känner igen mig i så mycket när det gäller House, jag tror det är därför jag har fastnat för serien och kikar om säsongerna gång på gång. Kan hela serien utantill, haha.

Nej, jag har faktiskt inte sett den, men kanske borde spana in den i så fall! :)

Åh, vad snällt av dig! Det kommer nog snart!

2014-07-01 @ 16:22:55
URL: http://babustylee.webblogg.se
Postat av: Diana Doss

åh, jag vet hur det känns...... man blir tokig när sånt händer! :/

2014-07-01 @ 17:39:56
URL: http://attborjalevaigen.blogg.se/
Postat av: frostflicka

känner verkligen igen det där med att behöva betala om man gör mer än vad man orkar eller klarar. usch. det kan ställa till det rätt mycket när det handlar om att få omgivningens förståelse för att man är sjuk också, eftersom man kan klara en dag med aktivitet och när man ser glad ut. men veckan sen, hemma under täcket, det får ju inte folk se.

galet söta bilder! blev glad.

Svar: Det är ju det. Det som syns är inte hela sanningen. Sällan ens nära.
uppfortsomfan.blogg.se

2014-07-02 @ 14:25:43
Postat av: Julia

Lillen bor hos mamma, jag har inte tid med skola och så att ha henne. Sen bor jag i studentbostad och får inte alls ha henne. Vilket är så tråkigt, hundar år så fantastiska. Helt ovillkorlig kärlek, oavsett om man är glad eller ledsen eller tjock eller smal. Allt de bryr sig om är ju att älska en person som älskar tillbaka. Jag skulle gärna bo i hus så jag kunde ha henne och massa höns också.

2014-07-02 @ 22:49:53
URL: http://enrymd.blogg.se
Postat av: Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Men jag dör vad söta de är.

Jag känner igen det där med att man allt får betala för saker man gör. Efter en vecka med syster, sen midsommarfirande i Småland och lite annat smått och gott så är jag helt slut.

sv: Precis, ibland när jag mår dåligt frågar jag sambon om vi inte bara kan köra en sväng. Komma bort om så bara för en stund. Åka till havet är typ det bästa. Få andas in lite bra luft.
Nej det där med "ny" bil är svårt. Det är som du säger ett lotteri. Antingen kan man ha tur och den begagnade bilen är jättebra, men det kan också gå så illa att det kostar mer än det smakar. Vad blir en månadskostnad ungefär på att leasa en ny bil?

kram

2014-07-03 @ 11:18:28
URL: http://sessie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0