Tisdag är psykologdag

Det är inte förrän jag har kommit hem, när jag sitter framför datorn och lyssnar på samma låt om och om igen, som det slår mig. Det han gör är att försöka hålla mig utanför dom låste dörrarna, det finns en oro.
 
Han satt och letade i sin kalender, letade hål för jag behövde komma oftare än en gång i veckan. Den här veckan ska jag dit fyra gånger. Psykologen två, min samtalskontakt en gång och så patien-anhörigutbildning en gång.
 
Jag kan inte riktigt förstå. Samtidigt är det skönt att någon tar det på allvar och hör och ser vad jag uttrycker. Det är också en stor förmån att gå till den mottagning jag går till. Det finns möjligheter att under sämre perioder få uttökad tid. Det är många ställen där det är helt omöjligt.

Kommentarer
Postat av: Maja

Att ha en sådan psykolog, det är verkligen guldvärt. Att det finns människor som bryr sig så mycket - honom ska du verkligen hålla tag i!
Sv: Tja, på BUP-akuten (2007) hade jag ju noll kontroll. Allting gjordes av mina föräldrar/personalen. Kommer ihåg att jag inte ens fick vara inne i köket när de la upp mat på tallriken.
Annars, inte så mycket. Jag har alltid hittat sätt att få mer kontroll & när jag blev äldre kom kcal in också (började inte kolla kalorier på förpackningar osv förrän vid 2008-2009, alltså efter att jag hade blivit sjuk). Har ju aldrig räknat kalorier slaviskt, men nya livsmedel (t.ex. en kexchoklad) kollas upp.
Men det kontrollbehovet om både mat & att räcka till har jag faktiskt aldrig fått mycket hjälp med. För jag har ju även kontroll när det kommer till skolan - allt ska göras i tid & allt ska vara perfekt.
Massa kramar! <3

2014-03-18 @ 16:48:30
URL: http://nolicedere.blogg.se
Postat av: Silverglitter

Jag är glad att du har en bra psykolog. Min terapeut är likadan, hon lyckades ge mig tre (!) tider i veckan i vintras när jag var som ostadigast. Det är jag väldigt tacksam för.

Du är värd och i behov av att tas på allvar, så jag är lättad att du blir det också. Hoppas det blir mindre krisigt snart.

Kram och många varma tankar.

2014-03-18 @ 20:50:48
URL: http://silverglittrande.blogspot.se
Postat av: Elin

Åh vad bra! Att någon äntligen lyssnar! Jag har ju haft samma flyt, fick ju fyra tider första veckan efter överdosen. Så ja, vi verkar ha samma stil :)

Blir mest förbannad egentligen. Gubbjäveln kunde ju i alla fall lyssnat på vad jag sa när jag förklarade.

Okej då förstår jag. Inte alla som är lika. :S
kramar

2014-03-19 @ 21:59:09
URL: http://www.uturanorexin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0