100 frågor och nästan lika många svar.

1. Hur gammal är du om fem år? 33. I huvudet är jag nog snarare en blandning av 16 och 66.

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Ja det blir väl Jonathan då men dom timmarna var sovande. Annars illrarna.

3. Hur lång är du? 169 cm.

4. Vilken är den senaste filmen du sett? Harry Potter and the Philosophers Stone

5. Vem ringde du senast? Jonathan.

6. Vem ringde dig senast? Samma där.

7. Hur löd det senaste sms:et du fick? Pass.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms. Gillar inte att ringa alls.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta.

10. När såg du senast din mamma? Det var några veckor sedan nu.

11. Vilken ögonfärg har du? Blågrå. I vissa ljus väldigt blå.

 

12. När vaknade du i dag? Någon gång strax efter sex, någon som sover bredvid mig sov väldigt djupt och stängde aldrig av det där larmet så jag vaknade till slut. Men jaggick upp åtta.

13. Vilken är din favoritjulsång? Stilla natt.

14. Vilken är din favoritplats? Oftast i naturen men i vanlig ordning beror det ju lite på.
 
15. Vilken plats föredrar du minst? Ehe... Slutenvården inom psykiatrin.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Inte en blekaste. Det är långt bort för mig.

17. Vad skrämde dig om natten som barn? Inget vad jag kan minnas.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Jonathan, det brukar vara han. Bra humor på honom=)

19. Hur stor är din säng? 180 cm bred.

20. Har du stationär eller bärbar dator? Både och. Ingen av dom är ens nära ny, stationära är ett hemmabygge och den bärbara är från 02 eller 03.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Beror på hur kallt det är men jag trivs bäst utan.

22. Hur många kuddar har du i sängen? Två men en är bara för filmtittande och sånt.

 

23. Hur många landskap har du bott i? Två, uppväxt på södermanlandssidan av stan men bor nu på upplandssidan.

24. Vilka städer har du bott i? Stockholm.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? I princip avskyr jag att ha fötterna instängda, skor åker av så fort jag har möjlighet men sen är jag också en fryslort så när kylan kommer smygande vill jag ändå gärna ha strumpor. Och sockor, och tofflor.

26. Är du social? Nej.

27. Vilken är din favoritglass? Chokladsorbet och Jonathans lakritsglass.

28. Vilken är din favoritefterrätt? Skulle jag få välja en enda efterätt för resten av livet skulle det vara fruktsallad men om jag får variera så är nog något med choklad alltid ett säkert kort. Så länge man undviker vit choklad.

29. Tycker du om kinamat? Haha alltså, kina är ett gigantiskt land och kinamat är ett begrepp som bör innefatta så mycket olika sorters mat att det praktiskt taget är omöjligt att svara på frågan. Det äts bland annat maneter på en del håll i landet. Om det menas den svenska kinamaten så duger den väl men det är inte det väljer i första hand.

30. Tycker du om kaffe? Numera ja.

31. Vad dricker du till frukost? Te, helst i enorma mängder och med mjölk.

32. Sover du på någon särskild sida? Hemma har jag den högra sidan av sängen och sover oftast på mage/vänster sida av kroppen.

33. Kan du spela poker? Jag spelar gärna chicago men sån där om pengar är jag nog inte helt insatt i.

34. Tycker du om att mysa/kela? Om jag är på rätt humör annars är det en rätt obehaglig grej när jag mest känner mig rastlös och fasthållen. Trevlig partner va?

35. Är du en beroendemänniska? Well... jag har ingen aning.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nope.

37. Vill du ha barn? Nej, jag har inga sådana drömmari dagsläget och har inte haft heller. Eftersom man får en massa korkade kommentarer om man säger nej rakt av så låter jag framtiden vara öppen även om jag inte tror att jag kommer ändra mig.

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska. Är också en fena på att läsa recept och innehållsförteckningar på franska. Att ha samma lärare i franska och hemkunskap ger spännande kunskap.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja.

40. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet. Bassänger är kloriga och kliar över hela kroppen och det tar en vecka innan min stackars uttorkade hud återhämtat sig.

41. Vad spenderar du helst pengar på? Andra, mat och illrarna.

42. Äger du dyrbara smycken? Inte mer än för mig som person.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Jag har nog inget just nu.

44. Kan du rulla med tungan? Ja.

45. Vem är den roligaste människan du känner? Jag;) Och min kära make.

46. Sover du med gosedjur? Jajjamen.

 

47. Vad har du för ringsignal? Ehm... något samsung har på fånen.

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Nej men jag vet inte om mina föräldrar har.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? En mössa på huvudet och en fleecetröja på mig.

50. Flirtar du mycket? Njae. Jag är lite sån som person men nah, jag är gift och nöjd.

51. Kan du byta olja på bilen? Nej, men kolla oljenivån och fylla på kan jag. jag har ju inte körkort.

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej.

53. Vilken var den senaste boken du läste? Harry Potter and the goblet of fire.

54. Läser du dagstidningen? På nätet dagligen och när jag springer på någon som hemma hso mina föräldrar brukar jag bläddra igenom.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej men jag får turist från stf, bergsport från klätterförbundet och wwfs magasin.

56. Dansar du i bilen? Näe inte ofta inte.

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? P4.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Löste lite korsord tidigare.

59. När var du i kyrkan senast? Jag tror nog det var på mormors begravning för ett år sedan. Sen har jag besökt någon eller några kyrkor som turistattraktioner också.

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Ronnie, Anders och Helena.

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Tolv nätter. I somras under sarekvandringen. Hade lätt kunnat köra hela sommaren.

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? Jag gissar på Jonathan, det brukar vara han.

63. Vad lyssnar du på just nu? Inget mer än vardagsljuden.

64. Har du varit med i tidningen? Jo, heluppslag i aftonbladet med bild och hela faderullan. Det var någon artikel om stress i skolan och jag var frivillig att tillsammans med några andra synas.

65. Vad är det konstigaste du ätit? Jag tror inte jag ätit något direkt spännande.

 

66. Vem såg dig naken senast? Spännande fråga när man är gift...

67. Vad är det för färg på din tandborste? Vit och blå.

68. Hur imponerar man på dig? Man är smart. Låter lite ytligt och är det kanske men det brukar få mig på fall. Sen får man gärna vara vettig och vänlig.

69. Vem ringer du när du är arg/ledsen? Jag ringer ingen. I en del särskilda fall hör jag av mig till Jonathan men då ska det vara något speciellt.

70. Har du någon piercing? Näe, vanliga hål i öronen bara.

71. Din största vinst? Jonathan.

72. Civilstånd? Gift.

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen? Aftonbladet, Dn, Facebook.

74. Är du fåfäng? Haha, haha och en gång till, haha. Nej.

75. Ångrar du någonting du gjort? Jag brukar inte tänka på det direkt. Det finns mycket jag skulle kunna ångra djupt men jag tror inte det gör mig gott.

76. Hur gammal är din pappa? Lagom.

77. Vilket är ditt drömjobb? Inte en blekaste.

78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Troligen.

79. Vad har du haft för husdjur? Sammanlagt åtta illrar varav fyra är vid liv idag. Hund en kortare sväng.

80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig? Jag lyssnade i princip inte på musik innan jag började gymnasiet. Jag får ofta impulser att härma andra människors smårörelser och ljud. Jag tycker lysrörslampor är väldigt obehagliga.

81. Svär du ofta? Det händer en del.

82. Sverige när det är som bäst? Jag gillar variationerna. Snö och skidåkning, vårblommor, sommarbad och höstlöv.

 

83. Kan du åka slalom? Jag kommer ner, jag slår inte så värst men om det är något vidare snyggt vet jag inte.

84. Vad har du ätit i dag? Pass.

85. Vad har du för utbildning? Naturvetenskaplig gymnasielinje. Handbollstränare steg 1.

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Jag har inget emot varken händer eller fötter, ellerför den delen dragen i ansiktet.

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? En hel del.

88. Vilken är din bästa egenskap? Jag är rolig, jag är smart, jag är bra på att tänka annorlunda och jag är bra på att lyssna.

89. Vilken är din sämsta egenskap? Negativ.

90. Nämn två historiska personer som intresserar dig? Faktiskt brutalt ointresserad av historia sådär överlag men kanske Darwin och Linné?

91. Saknar du något? Tråkigt nog livslust.

92. Är det viktigt att fira födelsedagar? Det är upp till var och en att känna efter om det är viktigt. Jag gillar att ge bort presenter och uppvakta andra och jag gillar att få presenter också, faktiskt. Så för egen del tycker jag det är rätt trevligt både med egen och andras födelsedag men jag vägrar storfiranden och jag accepterar dom som inte vill bli firade.

93. Vad gör dig ledsen? Orättvisa.

94. Vad gör dig glad? Illrarna.

95. Har du varit gift eller förlovad? Jag har varit förlovad och är gift.

96. Vad ska du göra i helgen? Ha ångest för att jag ska besöka morfar vilket jag inte riktigt orkar, titta på några av världens bästa klättrare och städa.

97. Vad är det knasigaste du gjort? Jag knasig? Njae. Alltså jag har inga minnen av något som är sådär jätteknasigt men så tror jag att jag har en annan måttstock än en hel del andra. Under gymnasietspelade vi in en hel del film bland annat en där Jonathan utklädd till en gigantisk hittepåfågel sprang in på en biograf och snodde popcorn av en gammal dam (hans mormor fick äran att spela den rollen) för att sedan bli nedslagen av nämnda dam med handväskan. Detta spelade vi in på drottninggatan en fredag när stockholms filmfestival pågick. Vi fick en och annan road blick.

98. Vad har du för laster? Typ.. choklad, te och ostmackor.

99. Vem är din förebild? Ingen. Jag har aldrig haft förebilder eller idoler på det sättet andra verkar ha haft.

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Ehe.. måla illerurnor.

 


Kommentarer
Postat av: TicTacToe

Kul att få veta lite mer om dig :) Då är vi lika gamla!

En fråga - hur träffade du din man? Hur mycket visste han om dina problem i början? Hur tog han det? Jag har aldrig haft ett förhållande av olika skäl, ett är att jag är rädd att ingen skulle vilja ha mig om personen fick reda på mina problem.

Jag har ju inte följt din blogg så länge, har du något inlägg som beskriver din bakgrund?

Ok, bra att veta. Skulle inte förvåna mig om jag går upp jättefort. Min kropp känns ologisk.

2014-11-28 @ 17:38:51
URL: http://tictactoe.blogg.se
Postat av: Lissie

Jag undrar verkligen hur man dansar i bilen ;)

2014-11-28 @ 19:20:13
URL: http://fairlynuts.blogg.se
Postat av: fanny

Sv: Jag vet inte riktigt, men jag känner att det är känslan av att inte kunna skada mig och vara under uppsikt. Men nu dock vill jag verkligen inte vara inlagd. Aldrig mer. Men jag vet att om jag börjar må dåligt, är det bättre att åka in frivilligt än under LPT. Men just nu mår jag rätt okej :) <3

2014-11-29 @ 19:27:02
URL: http://blanchettlove.blogspot.se
Postat av: Helene

Jag började också att lyssna på musik sent (i jämförelse med andra...). I slutet av 9an började jag självmant att regelbundet lyssna på musik, och upptäckte hur underbart det är med musik under promenader, springturer, buss- och tågresor.

Svar: Ah, jag undrar varför det blir så ibland. Eller, det är väl kanske bara så att människor är olika.
uppfortsomfan.blogg.se

2014-11-29 @ 22:02:55
Postat av: Helene

Antar det. Jag hade inget intresse av att lyssna på musik själv när jag var yngre. Men jag tyckte ändå om musik.

Svar: Som jag då=)
uppfortsomfan.blogg.se

2014-11-30 @ 12:35:54
Postat av: Helene

Okej :) Undrar varför vi inte tog initiativ tidigare? Jag minns inte riktigt varför... Känns som att jag inte riktigt orkade, eller bara inte "förstod" att jag kunde....

Svar: Ingen aning..
uppfortsomfan.blogg.se

2014-12-05 @ 23:05:56
Postat av: Nathalie

Kul att läsa :) är det din iller? Så sjukt söt!! Ser ut att le <3

2014-12-05 @ 23:42:17
URL: http://envanligovanlignathalie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0