Frågor och svar från olika håll

Vilka är dina tre favoriter när du köper lösgodis?
Colaflaskor, geisha och sen är det hårt om tredjeplatsen, chokladdoppade skumbananer, vaniljfudge, jornötsruta, malacofiskar, punschknappar, sodapops... detberor helt på vilket sug jag råkar ha den dagen.
 
Om du vore ett djur, vilket skulle du vara då?
Får jag välja så tror jag katt. Hos en trevlig människa som bor på landet så jag får gå ut och röra på mig som jag vill i naturen för att sedan kunna komma in ligga och se lat ut framför en brasa eller nära ett element.
 
Var skulle du vilja åka på semester just nu?
Gotland, Oslo, Edingburgh, Nya Zeeland, Island... uppenbarligen gillar jag regn och gråväder=p
 
Hur ser din säng ut? Med antal kuddar, täcken, färger och mönster på påslakan osv.
Det är en dubbelsäng som just nu har ett tomterött underlakan. Jag har två täcken, ett duntäcke och ett kedjetäcke. Duntäcket har ett randigt överdrag med svart vitt och lite färg ochkudden som är en och en rätt platt dunhistoria har matchande örngott. Kedjetäcket har något gammalt udda påslakan i hysteriskt fula pastellfärger. Jag har två kuddar men nummer två används enbart om jag kollar på film eller är tokförkyld. Eftersom jag oftast sover på mage eller närapå så måste det vara platt för att jag inte ska få ont i nacken. Allt är enbart i hundra procent bomull. Inget annat duger.
 
Vilken är din bästa jullåt?
Stilla natt tror jag bestämt.
 
Om du var tvungen att välja: Aldrig mer få äta kolhydrater eller bara bära kläder från Desigual resten av livet?
Jadu kläderna. Att aldrig mer få äta nybakat riktigt bröd eller riktiga kanelbullar kan vi ju sortera bort tokigt fort.
 
Vilket är ditt favoritord?
Jag älskar ord, det är helt omöjligt att välja. Antiklimax, eftertänksam, minutiös, dåndimp, afternoon tea, hideöst.... just keep'em coming.
 
Säg tre sidor du alltid besöker när du har webläsaren uppe.
Facebook, aftonbladet och dn.
 
Vilket har varit ditt favoritår hitills?
Det är ytterligare en fråga jag inte kan svara på. Jag vet helt enkelt inte.
 
Nämn fem grejer du alltid har i kylskåpet.
Mjölk, soja, batterier, senap och bregott.
 
Hur dricker du ditt kaffe/te?
Med mjölk.
 
 
Vilke tre ord skulle bäst beskriva din personlighet?
Intelligent, explosiv och färgstark.
 
När blev du rörd till tårar senast och varför?
Det blir jag inte. Faktiskt.
 
Vilken är din absoluta favoritingrediens i matlagning/bakning?
I matlagning går det i perioder men senap är ofta populärt, jag älskar senap. Bakning tror jag bestämt choklad är bäst. Tätt följt av vaniljpulver och färska bär.
 
Var är din tryggaste plats?
Hemma eller på landet.
 
Har du någon dold talang?
Nej. Om den inte är så dold att jag inte själv har hittat den än=).
 
Vem var du på högstadiet?
Hanna. Skoltrött, pratig, flamsig, duktig, deprimerad, ångestfylld, hoppig och skuttig.
 
Vem har betytt mycket för dig genom livet?
Jonathan, även om han inte varit med från början så har han ändå varit med dom senaste tolv åren och det är en stund.
 
Är du spontan eller planerar du allt?
Ja och ja. Jag är stundtals extremt spontan och stundtals så planeringskrävande att inget blir av alls.
 
Om du skulle välja en årstid att leva i ett helt år, vilken skulle det vara och varför?
Vår. För det är lagom varmt, för saker växer och gror, för att jag fyller år och för att andra människor är gladare då.
 
 

Kommentarer
Postat av: Silverglitter

Haha, jag tycker att Desigual har många riktigt snygga plagg. Elak frågeställare det där.

2014-11-18 @ 23:06:22
URL: http://silverglittrande.blogspot.se
Postat av: Johan

Sådant här gillar jag :)

Vad är punchknappar? Är det samma som Punchpraliner, eller är det något annat? :)
I min godispåse, de få gånger jag faktiskt köper någon, måste det finnas Dumle. Jag älskar Dumle. Sedan finns det några hårda blå lakritsfiskar som knappt finns längre, men som var vanligare på 90-talet, som är farligt goda och så har vi Bountiliknande chokladbitar, men med lite krämigare kokosmassa i, det är gott :)

Jag hade också valt att vara en katt. Tänk att bara ligga och chilla hela dagarna, äta lite och så leka lite, för att därefter lägga sig en stund till, på en varm stentrapp, vid ett element eller på en gosig filt :)

Jag hade utan tvekan också valt kläderna framför kolhydraterna... Är man fikatant så är man ;)
Och där ska kaffet alltid vara svart :)

Batterier i kylskåpet... Håller de bättre då?
Vi har alltid mjölk, ägg och kvarg i kylen. Det går det åt massor av här hemma :)

SV: Ja, jag tror det kommer bli jättebra. In och gilla FB-sidan tycker jag, eller följ bloggen, häng med på den resan :)

Hm okej, ja, då tror jag att jag är med på banan... och nej, det är väl tyvärr inte så mycket att göra då...

2014-11-20 @ 10:45:06
URL: http://goalballjonny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0