Men jo

Sammanfattning av läkarbesöket är väl att vi träffades i femtiofem minuter och han funderade högt över vart hans ansvarsgräns går. Att han är orolig. Att det tålamod jag förklarat att man behöver ha för att inte bli galen på mig och föratt jag ska kunna ta mig framåt, det har han. Men han sa också att för att kunna tillåta sig att ha det måste man veta att tiden helt enkelt inte ta rslut. Vilket han var oroad över. Att min kropp eller mitt psyke inte orkar. Han frågade vad jag tror skulle hända om jag blev tvångsinlagd. Svaret är att jag inte tror något bra händer. Jag fick slutligen gå hem med en remiss för blodprovstagning och en ny tid till honom nästa fredag. Det är inte så häftigt när man sitter där och nästan hör hur hans hjärna jobbar fram och tillbaka och överväger och funderar över huruvida han måste eller inte måste skriva det där vårdintyget. Men, han är bra. Jag hoppas han stannar länge.
 
För att muntra upp så tar vi en hederligt snodd lista. Fast den var tydligen för fredagssvar så jag har gjort om lite.
 
Vad har du på dig?
Platsar på vilken dagens outfitbild som helst just nu. Har ett par mörkblå tights jag sovit i, fotbollsstrumpor, ett par fluffiga tofflor, en träningst-shirt och ovanpå det en rätt stor tröja med klubbmärke från handbollen. Sista skriket från paris, minst.
 
Hur mår du?
Det är ju inte så uppmuntrande. Jag mår inte bra.
 
Vad önskar du just nu?
Jag vet inte. Fred på jorden kanske? Eller dom där fleecemjukisarna jag skickade i retur för att byta storlek som jag inte fått tillbaka än.
 
Vad har du ätit idag?
Jag har nys gått upp så en stor kopp te med mjölk. Visby världsarv från kränku. Goa grejer.
 
Vad ska du göra imorgon?
Planerna är inte häftigare än städning. Men vi får väl se om det händer något mer.
 
Vem saknar du?
Tant P. Alltid.
 
Senaste köp?
Förutom mat så var det väl... ett par hörlurar tror jag.
 
Vad skrattade du senast åt?
Kommer inte ihåg exakt vad men det var något sådär halvinternt skämt som drogs här hemma som ingen annan hade uppfattat som kul troligen. Åh, det var en referens till monty python. Jehova, jehova...
 
Vad grät du senast åt?
(Märklig svenska i den formuleringen). Jag minns inte. Det har inte varit så mycket gråt senaste månaderna, lite enstaka tårar här och var. Senast i tisdags tror jag. När jagvar hos psykologen.
 
Vem sov du senast med?
Ja är man gift så är det inte så spännande direkt. Min man=) Ja och lite mjukdjur.
 
Vad läser du just nu?
Harry Potter and the goblet of fire. För oklar gång i ordningen. Och 9 out of 10 climbers makes the same misstakes.
 
Senast sedda film?
Can't by me love och I rymden finns inga känslor.
 
Vilken svordom använder du mest?
Ingen aning. Men jävlar, jäklar och fan är nog i topp.
 
Vem var den senast som ringde dig?
Det var kära maken det.
 
Senaste 3 inkomna sms?
"ok"
"4 lådor, ok skick"
Handlar om en byrå jag kunde fått men tackade nej till.
Sen var det ett jag inte tänker dela med mig av. Så det så.
 
Vad stod det i ditt senast skickade sms?
Lite oklart var den skulle tryckas in så vi passar nog.
 
Vilken är din favoritfrukt?
Mango ligger ruskigt bra till men jag är en stor fruktälskare. Just nu är tex persimonerna och apelsinerna fantastiska. Men bananer, äpplen, hårda päron, satsumas, plommon... well. Jag älskar frukt.
 
Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Ingen. Eller.. haha Hulken och Marit Björgen. När jag varit vältränad, men det är inte så seriöst. Hulken är också för att jag har svårt att ta i lagom ibland. Det kan bli lite mycket kraft.
 
Vad är du rädd för?
Mänskligheten. Min kropp.
 
Blir du lätt svartsjuk?
Nej det skulle jag inte säga.
 
Din favortikaraktär i en serie?
House i ja, House eller Sherlock Holmes i Elementary.
 
Vem skrev senast åt dig i facebookchatten?
En kompis. Mycket spännande information.
 
Vilket språk hade du velat lära dig?
Jag vet inte riktigt. Just nu klarar jag mig väldigt fint på svenska och engelska men om jag hade planer på att åka någonstans där annat är användbart hade det väl varit det språket.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Miss Lyckad

"Ja är man gift så är det inte så spännande direkt" Haha.

Jag är så otroligt glad att du verkar ha ett så bra team omkring dig. De verkar verkligen vilja ditt bästa. Det kan inte vara lätt att vara läkare ibland...

Stor kram

2014-11-15 @ 15:04:40
URL: http://avoidantpersonality.blogg.se
Postat av: TicTacToe

Låter som att du har en bra läkare :)

Kvällen blev okej i alla fall, sedan att man inte kan ha en mysig kväll för sig själv utan lite ångest är väl för mycket begärt. Man får vara glad för det lilla.

Ja det där med att ingen enhet verkar ha dubbla kompetenser är knepigt. Människan är komplex och oftast måste man ta helheten och inte bara en del i taget. Och det där med självskador och ätstörning, det borde ju inte vara någon skillnad. Att ha en ätstörning i sig är ju oftast skadligt så kopplingen till självskador borde ju ses som att det ofta kan ingå och att man måste kunna tackla det också. Om äs-enheter förstår att man inte använder maten som ett sätt att skada sig på för att man tycker att det är kul så borde de väl inse att man inte gör detsamma med rena självskadebeteenden?

Har du gått i DBT?

Okej bra att den möjligheten finns på din mottagning för du behöver all hjälp du kan få <3

2014-11-16 @ 11:41:57
URL: http://tictactoe.blogg.se
Postat av: Elin

Jo torsdagar har sin charm, men stressen i för hög grad är inte alltid till nytta för mig. Lite stresstålig är jag, för rent praktiska saker, det är den psykiska stresståligheten som är låg.
Och du har rätt, det är lite på vippen. Gränsen är inte långt borta. Just nu, känns den väldigt nära..
Hur mår du?
kramar

2014-11-18 @ 00:28:03
URL: http://www.uturanorexin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0