Slutresultat.

Tre månader senare.
 
Remisser och möten som varit fruktansvärt jobbiga och slutsumman?
 
Jag kan få tre samtal. Tre tillfällen när en person från scä kommer och jobbar med mat tillsammans med mig och min samtalskontakt. Tre gånger fyrtiofem minuter.
 
Vad i hela jävla helvete tror någon ska lösa sig på den tiden?
 
När dom vet hur svårt jag har för att ett, öppna mig för nya människor och två, prata med flera närvarande i rummet.
 
Slutsumman är bara ett hånskratt rakt upp i ansiktet.
 
Du är inte sjuk nog, inte värd hjälpen. Du är för fel för det vi har så vi gör ingenting.
 
 
Jag hoppas att dom inte förstår hur illa dom gör mig.

Kommentarer
Postat av: TicTacToe

Alltså what?! Blir så förbaskat upprörd över hur du behandlas av vissa inom vården. Vad är det de inte förstår?! Hur kan de vara så blinda och inte se vilket stort hjälpbehov du har?

Kan bara tänka mig hur ledsen och besviken du är över detta :( Hur kommer du att ställa dig till detta "generösa" erbjudande?

Alltså denna jäkla äs-vård som bara prioriterar de allra sjukaste. Det ökar riskerna för oss "friskare" att bli sjukare eftersom det inte finns någon hjälp som kan fånga upp en innan man blir så sjuk. Sedan är det en jäkla viktfokusering, när vissa som har högre BMI lider mer. Nej, bättre äs-vård är att önska...

Hur förhåller du dig till ställen som MHE-kliniken i Mora?

2015-02-26 @ 18:50:22
URL: http://tictactoe.blogg.se
Postat av: Elin

Blir så satans arg på att det ens får gå till så här. Vilket jag ju vet att det gör, men det gör mig inte mindre arg. Du är värd bättre. Vet att det är svårt.
kramar

2015-02-26 @ 22:30:38
URL: http://www.uturanorexin.blogg.se
Postat av: Miss Lyckad

Tre samtal? Vilket jävla hån. De kunde ju lika gärna ha spottat på dig... Ibland är vården jävligt duktiga på att få en att känna sig som en riktigt värdelös människa.

2015-02-27 @ 11:51:01
URL: http://avoidantpersonality.blogg.se
Postat av: Allt oviktigt

Blir alltid frustrerad när jag läser om låtsas hjälp. Någon borde logiskt förstå att om man ska erbjuda hjälp så ska det vara riktig hjälp

2015-03-10 @ 17:46:35
URL: http://alltoviktigtochviktigt.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0