Sarek, del 3

Såhär en kall men snöfri januaridag i huvudstaden när allt bara är kalabalik i hjärnan och det inte finns ett enda vettigt ord i huvudet. När det bara är kaos överallt i kroppen och inget känns bra så tror jag bestämt att Sarekresumén får fortsätta.
 
Det är inte mycket som växer sig särskilt stort i den här miljön.
Det blir till att ligga och kräla på backen om växterna ska fastna på bild
 
 
Klädtork efter bäcktvätt.
 
 
Flodgrisar i Sarek.
 
 
Det blev väldigt stenigt när vi skulle igenom en dalgång. Det är bergen
på sidorna som faller i bitar när snö och is smälter och rasar ner.
 
 
Så kom det mer snö...
 
...vilket jag utnyttjade för sittunderlagsåkning.
 
 
Det här såg vi från lägerplatsen.
 
 
Under natten visade det sig att en i sällskapet åkt på en matförgiftning
troligen från vatten som stått lite för stilla. Han var någorlunda okej
på morgonen men eftersom vi hade extradagar bestämde vi oss för
att inte förflytta oss utan resterande pigga själar tog en topptur upp
på berget bakom oss. Vi råkade ta helt fel väg och det var inte lite
ansträngande direkt. Det var lösa stenar och brant hela vägen upp.
 
 
Sista vattenkällan på väg mot toppen.
 
 
Uppe! Inklusive topphumlan till vänster i bild.
 
 
 
 
Väl nere var det vilotid...
 
 
Eller promenad och fototid.
 
 
Vi avslutade dagen med te, choklad och kaka.
 

Kommentarer
Postat av: Joanna-Livet med Asperger syndrom och kronisk smärta

svar: nej baby har i stället problem att hålla sig vaken:D

2015-01-06 @ 11:48:45
URL: http://domkallarmighannes.com
Postat av: Cecilia

Åhhh vilka bilder, jag längtar redan till Augusti då jag ska gå fjällräven Classic för andra året.

2015-01-06 @ 17:36:33
URL: http://ceciliahastochnu.se
Postat av: Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Alltså jag vill ge mig ut där för att fota de fantastiska miljöerna, men jag hade nog behövt dig med mig som guide haha:)

2015-01-09 @ 16:20:45
URL: http://patriciac.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0