Marstisdag

Solen lyser in genom fönstrena och ger parkettgolvet en varm gulaktig ton. Illrarna sover gott igen efter att jag väckt dom och stört med kloklippning och tandborstning. Teet är precis lagom varmt, jag har mina mjukaste byxor, tröjan jag lånade av Jonathan för tolv år sedan och inte lämnat tillbaka. Jag fryser inte, jag är inte för varm. Jag har ingen tid att passa, inget planerat, inget jag ska hinna.
 
Det är bra förutsättningar för en bra dag.
 
Men det är ingen bra dag. Jag mår inte bra. Jag kramar mjukisflodhästen och lyssnar om och om igen på samma musik. Försöker hitta trygghet. Försöker hitta andetag som inte skär.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: TicTacToe

Att det ska vara så förbaskat jobbigt för dig att bara överleva :-( Tycker du ska få förändring nu <3

Sv: Hehe ja jag misstänkte att det var du innan du skrev att det var du som hade kommenterat ;) Tack för att du delar med dig av vad din psykolog brukar förklara ett sådant beteende. Jag vet att min psykolog också nämnde det för mig att jag inte alls är ologisk, men man vill ju inte lyssna på det örat när man känner sig så kass.

Ja, dina ord fick mig att inse att man kan vara perfektionistisk fast att det inte märks i ens handlingar för man ger upp eller slarvar men det är ju för att man inte vill misslyckas. Svårt det där med att vara perfektionistiskt lagd, man sätter nog många käppar i hjulet för sig själv...

Ja, du ska absolut inte behöva ta mer skit från dem men jag önskade så att du fick komma till någon bra. Som kunde ta hänsyn till all din problematik. Vill inte att du ska ge upp för det finns bra professionella där ute. De är kanske få, men de finns och jag håller tummarna för att du får erfara det snart!

2015-03-24 @ 21:13:56
URL: http://tictactoe.blogg.se
Postat av: Elin

Gör så ont i mig att läsa att du mår så dåligt, för du är värd bättre.

Det hör verkligen ihop med att man känner att man måste vara duktig och duga och räcka till och göra bra. Det sitter, i alla fall i mig, alldeles för djupt rotat. Ja det är ju sådär, att det är mer roligt än vad orken orkar med. Sällan, men det händer. Då går man under ett tag för att orka komma igen...
kramar

2015-03-26 @ 17:59:14
URL: http://www.uturanorexin.blogg.se
Postat av: Diana Doss

skickar styrkekramar <3

sv: hahahaha, klockrent! XD

2015-03-26 @ 23:30:19
URL: http://attborjalevaigen.blogg.se/
Postat av: Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Vet inte riktigt vad jag ska skriva Hanna. Jag önskar att det fanns ord som kunde göra allt bra för dig. Man är så maktlös♥

2015-03-27 @ 15:39:06
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Sofia - fotografier & psykisk ohälsa

Gud vad jag känner igen mig i din text. Himla jobbigt. Kram <3
sv: ja, det är det som är nackdelen. Vill inte sova bort varje dag :/

2015-03-28 @ 22:00:32
URL: http://sofiavaha.blogspot.se
Postat av: TicTacToe

Som vanligt kommer du med kloka insikter. Jag drivs nog av samma sak som du när det kommer till vikten.

Tänker på dig <3

2015-04-01 @ 21:00:49
URL: http://tictactoe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0