Oktoberfredag

Fredag eftermiddag i oktober. Utanför fönstret skiner solen fortfarande och det är lagom kallt ute. Lagom sådär så mössan kan användas igen. Jag älskar mössa. Gott kaffe, bragokex som smakar lika delar gott och ångest. Bästa musiken, en flodgris och en make som sällskap.
 
Alla förutsättningar för en rätt fin fredag. En rätt bra känsla.
 
Det är bara det att det ändå inte ens är i närheten av okej. Det är bara det att jag sitter och kämpar och slåss mot ångesten och inte riktigt alls har lust att fortsätta existera. Jag sitter alltså här och har allt. Trots det orkar jag inte. Trots det vill jag få ge upp. Trots det äter ångesten upp mig och gör så förbannat ont att jag varken kan tänka eller andas.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0