hej

Det går inte särskilt bra.
 
Jag äter medicin jag inte vill ha och har fått öka dosen. Har mått om möjligt ännu sämre sedan dess och har dessutom magproblem som jag starkt misstänker är en biverkning. Jag har tokångest, somnar sent och vaknar utmattad med samma ångest. Försöker promenera, läsa, räkna och dricka te. Det går sådär. Jag äter inte bra och är trött.
 
Jag vet att jag har saker att vara tacksam över. Det är jag. Jag lovar.
 
Men ibland, bara då och då skulle saker kunna få gå min väg. Har haft två försäkringsärenden där jag fått avslag. Båda till viss eller stor del beroende på taskigt förd journal av läkare. Har varit intressent på hundvalp men det blev ingen och nu är det praktiskt taget omöjligt att hitta uppfödare som inte har valplistor fulla för tre år framöver. Trots att jag var ute i god tid och redan i maj förra året började påminna vården om att jag behövde läkarutlåtande för ansökan till fk då min aktivitetsersättning går i ut i april så blev det inte gjort förrän i februari. Vilket gör att handläggaren pratade om att det inte blir klart förrän efter sommaren. Det är ju semestrar och så. Tydligen. Vilket betyder ovisshet, sjukskrivning, papper som ska till olika ställen och saker att hålla reda på och vara drivande i. Vi behöver köpa en soffa och det är dyrt. Idag dog vår tv. Den har stått oanvänd sedan i augusti medan det har renoverats hemma och vi kopplade i den idag i hopp om att få underhållning av lite tv-spel. Icke. Det ser inte ut som vi hittar illervakt till i sommar och det betyder att vi blir kvar i stan. Jag har inte så mycket emot att vara här egentligen men vi blir bara sittande så. Dagarna går utan att något görs. Det brukar annars vara det lilla andningshålet när jag samlar ihop mig med alla krafter jag inte har och ställer mig upp en vecka eller två och är ute i naturen långt från allt. 
 
Det låter inte som så vansinnigt mycket. Men det händer inte vansinnigt mycket i mitt liv. Största delen av tiden går till att försöka överleva, med mer eller mindre övertygelse om att det är bästa alternativet. Så när jag hade migrän i veckan och toppar med att precis allt som kan gå fel när man ska sätta upp en tavla går fel så bara orkar jag inte. Jag bara vill inte mer. Snälla kan jag inte i alla fall få göra något sådant utan att det går åt helvete. 

Kommentarer
Postat av: Cecilia Hansen

Hoppas verkligen att det vänder snart för dig och att tillvaron blir uthärdlig. Håller tummarna för illervakt så att du kommer ut i skogen, det är ju balsam för själen. Kram

2016-04-03 @ 12:39:06
URL: http://ceciliahastochnu.se/
Postat av: Anonym

På bortskankes.se finns ofta soffor om inte sprillans nytt är viktigt. Och tv dyker också upp med jämna mellanrum men försvinner snabbt, Jag skulle själv vilja ha en.

Svar: Sprillans är egentligen inte viktigt däremot har vi andra krav som är viktiga, Måste ju vara anpassat för iller;) Alltså höga ben eller inga ben så det är lätt att städa under eller inte behövs i samma utsträckning 8och så inte småskrotar får för sig att bygga bo där under, helst inga soffkuddar, täckt otten eller lätt att täcka för så dom inte kan komma upp underifrån och riskera att bli klämda och helst inga soffkuddar för att slippa risken att dom gömmer sig under dom och blir suttna på. Tack för tips i övrigt!
uppfortsomfan.blogg.se

2016-04-03 @ 18:03:13
Postat av: Anonym

På bortskankes.se finns ofta soffor om inte sprillans nytt är viktigt. Och tv dyker också upp med jämna mellanrum men försvinner snabbt, Jag skulle själv vilja ha en.

2016-04-03 @ 18:03:14
Postat av: Elin

Gör så ont i mig att läsa hur du lider. Det är verkligen din tur att få må bra nu. Det räcker med den smärta som varit, mer är alltför mycket.

FK-paniken känner jag igen. Det är alltid någon myndighet som lyckas krångla till allt så allt blir mycket värre än det som redan vari utan deras tabbar.

Ja! Det känns bra för en gångs skull. Var ett väldigt bra tag sen saker faktiskt kändes bra flera dagar i sträck så jag är tacksam för var dag som kommer och förblir så här.
kramar

2016-04-04 @ 22:47:02
URL: http://www.uturanorexin.blogg.se
Postat av: TicTacToe

Känner igen det där med att allt verkar ske på samma gång. Otroligt störande! Kan man liksom inte få alla motgångar/problem lite bättre uppdelat?! Hoppas att det kommer in längre andningsrum för dig <3

2016-04-10 @ 21:41:25
URL: http://tictactoe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0