Peppen som kan bli för mycket

Ibland blir jag lite less på allt peppande, alla det blir bättre, kämpa på det kommer ljusna och tänk på allt fint du har.
 
Visst behövs det. Visst kan det behövas uppmuntran om framtiden men inte alltid. Ibland behöver jag få säga att allt är skit, att jag inte tror på bättring och att jag inte orkar utan att mötas av allt det där. Ibland behövs bara någon som lyssnar, som säger att ja jag hör att det är jobbigt eller svär lite tillsammans med mig. För jag är här och nu. Väldigt mycket. Jag har svårt att föreställa mig saker i framtiden och just i nuet är det kanske skit. 
 
Jag undrar, kan det inte få vara så ibland? Utan pekpinnar och push som mest blit knuffar på någon som har svårt att stå som det är för tillfället.
 
Inte alltid. Men ibland. Bara en bekräftelse i det jag känner istället för att berätta att jag bordr tänka annorlunda.

Kommentarer
Postat av: Allt oviktigt

Absolut får du känna så. Inget vet hur det ser ut i framtiden. Kanske mår du bättre eller så gör du inte det.
(Hoppas verkligen att jag inte har skrivit något peppande tidigare som har fått dig att känna att jag förminskar dina känslor)

2016-02-02 @ 15:24:17
URL: http://alltoviktigtochviktigt.blogspot.se
Postat av: Elin

Du får tänka helt som du vill. Känns det piss, så tänk att allt är åt helvete. Som du säger så behöver man bara få ruttna med alla tankar en stund. En annan dag kan peppen vara precis vad man behöver. Tänker inte komma med massa klyschor, du har redan hört alla, för många gånger. Det är inte bara så att allt känns åt helvete, ibland ÄR det åt helvete att leva. Men det är inte värt att dö för dom dagarna, eller i ditt fall längre tid än en dag. Som sagt, jag vet att du kämpar, att varje dag är en plåga men också att det finns stunder då det är bättre. De kan vara tre sekunder, eller tre minuter. Håll fast vid dom stunderna.
kramar

2016-02-02 @ 19:12:33
URL: http://www.uturanorexin.blogg.se
Postat av: TicTacToe

Dina känslor är rätt. Det är tillåtet att känna precis allt det där som du känner. Kan förstå dig i detta med att man ibland inte tillåts känna på ett visst sätt. Vissa klipper av ens negativa känslor med att kämpa på, det blir bättre och den värsta av allt "ryck upp dig"... Då blir det som att man tas ifrån att få känna det man känner för bara för att någon säger att det kommer att lösa sig så ändrar man ju inte direkt uppfattningen och bara jaha men vad bra då ska jag sluta må dåligt...

Jag vet att jag har skrivit peppande kommentarer till dig och ber om ursäkt för det. Det är en balansgång för på ett sätt vill man ju inte ha sin negativa syn bekräftad men man vill också få tillåtas att känna det man gör. Man behöver inte alltid peppas upp, ibland vill man bara vara där man är. Nu vet jag att jag ska undvika sådana kommentarer.

2016-02-03 @ 22:34:48
URL: http://tictactoe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0