Många små saker.

Saker som går fel. När det låser sig i huvudet. Som när jag inte vet hur saker ska bli. Jag har en mycket dålig föreställningsförmåga och ett behov av att veta vad som kommer. Jag har asperger helt enkelt, min hjärna kan inte hantera förändringar och ovisshet särskilt bra. 
 
Så när jag låg där på medicinavdelningen med mitt lpt och mitt vak försökte jag få reda på vilken avdelning jag skulle hamna på inom pskiatrin. Det enda jag visste var vilken avdelning jag INTE skulle till och det var dom som satt vak (hej logik på psyk). Jag började fråga så fort jag fick reda på att läkaren fattade intagningsbeslut och jag skulle bli kvar över natten. Inte förrän halv elva på kvällen, strax innan jag var medicinskt klar kunde dom få fram informationen. Sen när ingen visste vem som skulle följa mig dit och det blev väldigt mycket fram och tillbaka om jag var medicinskt fri eller inte började det bli väldigt jobbigt. Först var värdena för höga och skulle behandlas, sen inte helt plötsligt och det slutade med att vaket plus en till och två väktare följde mig bort och jag kände mig rätt... överövervakad. Väl uppe på en helt ny avdelning där jag inte visste vad som gällde, nya rutiner, nya regler och ny personal. Någonstans exakt där gick min hjärna i baklås. När det blir så fungerar ingenting. Alltså ingenting. När jag fick reda på att jag skulle ligga på tresal (fixar inte direkt att dela rum så där överlag) brast det och jag satt i soffan och vägrade, kunde inte alls, Alltså det gick bara inte. Det hela slutade med att jag sov på golvet i ett vilrum, under ett kedjetäcke. 
 
Sånt händer när det blir för mycket nytt, för mycket ovisst och för mycket ångest. Jag går i baklås.
 
 

Kommentarer
Postat av: Silverglitter

Åh. De måste ju hjälpa dig på riktigt. Herregud. Jag hatar att det är så många situationer lika din som bara fortgår, och fortgår. Önskar jag satt på makten att göra något åt det. <3

2016-01-08 @ 17:24:52
URL: http://silverglittrande.blogspot.se
Postat av: Amanda CL

hoppas du mår bättre snart <3

sv: jag fotar väldigt mycket i perioder, men hade runt 300.000 foton på datorn förut, har dock rensat en hel del nu!

kram

2016-01-08 @ 19:07:00
URL: http://amandacarlberg.se/
Postat av: TicTacToe

Hoppas någon i personalen har lite mer kunskap om ditt sätt att tänka och reagera på så att man kan undvika situationer där det låser sig för dig. Ovisshet är väldigt jobbigt så det är inte konstigt att du i din situation upplevde det som du gjorde. Känns betryggande att du är inlagd nu och blir räddad från dig själv <3

2016-01-09 @ 21:57:36
URL: http://tictactoe.blogg.se
Postat av: Tobeme

Men herregud vilka idioter! Vet de om att du har Aspbergers och behandlar dig på det viset? Helt otroligt!

2016-01-10 @ 02:18:24
Postat av: Tobeme

Men herregud vilka idioter! Vet de om att du har Aspbergers och behandlar dig på det viset? Helt otroligt!

Svar: Yes, det är dom medvetna om. Dom bör från psykiatrin också vara medvetna om att jag vill veta, eller snarare behöver, för att kunna känna mig lite lugn och för att fungera. Det är egentligen det enda jag trycker ordentligt på i min krisplan som bör vara det dom tittar på först i ett sånt där läge.
uppfortsomfan.blogg.se

2016-01-10 @ 02:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0