Du har nog sett oss.

Du har nog sett oss. Kanske har du inte riktigt lagt märke till oss men du har nog sett oss. Vi som står i matbutiken med paniskt stirrande blick. Vi som står framför brödhyllan och ser på den med skräck i blicken. Som om den skulle attackera. Vi som står vid mejerivarorna och synar den ena förpackningen efter den andra. Vi som efter långt övervägande tar upp en vara, lägger i korgen, går två steg, tvärvänder och snabbt, snabbt plockar upp varan och ställer tillbaka i hyllan och går därifrån med gråten i halsen. 
 
Vi som snabbt rör oss genom affären, bara plockar på oss. Ett kakpaket här, en limpa där och glass, mycket glass med chokladsås och lite chips och ja, godis. Kanske en fryspizza, nötter! Vi som med glansig blick och stressad andning lägger upp våra varor på bandet och sänker blicken av rädsla att det ska synas vad vi tänker, vad som händer i huvudet. 
 
Du har nog sett oss. Kanske har du inte riktigt lagt märke till oss för vi kan se ut som vem som helst. Vi kan vara långa, korta, bleka, bruna, smala, tjocka, grönögda, brunögda. Men du har nog sett oss, vi som slåss mot ätstörningar. 

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Det var hemskt det där med att gå i affären och vända och vrida på allt och med det bara bli mer och mer frustrerad. Det tog så mycket energi att jämföra och greja. Inget jag önskar min värsta fiende, usch! Kram

Svar: Ja nej det är rätt... vidrigt minst sagt. Eller som jag har skämts när jag handlat och inser att det jag lägger upp på bandet är... tja.. ätstört. Jo men jag behöver bara lättkvarg, gurka och riskakor idag.. eh... Tacka vet jag självutcheckning.
uppfortsomfan.blogg.se

2016-03-17 @ 18:20:32
URL: http://Nouw.se/naatly
Postat av: TicTacToe

Oj, det där tog rakt in i hjärtat... Bra skrivet!

Tack för peppet!

2016-03-18 @ 21:42:24
URL: http://tictactoe.blogg.se
Postat av: Elin

Klokt inlägg. Helt rätt. Vi finns, men syns inte. Det syns inte att vi går under, bara av att veta hur många kalorier det är i varorna man försöker plocka på sig.

Förstår din psykolog. Min psykolog har haft samma problem någon gång. men det är självklart svårt att hantera det även för dom. särskilt med tanke på att han i någon grad vet om hur du mår.

Minns att ni hade fem, men inte hängt med i hur många ni har nu. Blir det att skaffa fler?
kramar

2016-03-20 @ 15:16:09
URL: http://www.uturanorexin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0