Det händer saker i mitt liv ibland

Jag har dragit mig lite för att skriva det här. Inte för att jag inte vill dela egentligen utan för att det är en sån sak som lätt får andra att tro att nu är väl allt bra eller möjligen att det är en sjukt dålig ide eftersom jag inte är så frisk. Så är det ju inte, jag vet det, men det känns ändå som jag borde vara lyckligaste människan på jorden och skäms för att jag inte är det. Det är nämligen så att vi har fått en till fyrbent familjemedlem. Denna gången en annan art, en hund. Det är klart att jag älskar sönder skruttungen, det är inte det utan mer att, tja.. det löser ju inte mina problem jag hade från början och det känns som att det finns en del felaktiga antagande runt just det.
 
Hur som, när jag beklagat mig färdigt så, världens finaste norska lundehund Mumrik!
 
 

 
 
 
 
 
Idag är han åtta veckor och tre dagar och vi hämtade honom i Lillehammer i lördags. Världens coolaste hund somnade redan när vi åkte ut från uppfarten hos uppfödarfamiljen och sov igenom hela fyratimmarsresan till landet med undantag för två pauser (den första var för att vi människor var kissnödiga, inte valp) och det var lika lugnt när vi åkte hem igår.  Så, välkommen hem Mumrik=)
 

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Vilken gosing!! <3 hur fungerar det tillsammans med illrarna? Min hund är livrädd för råttorna :P

Svar: Jodå, vi tar det lugnt och långsamt och har börjat med gammeltanten som inte bryr sig om han skäller henne i örat eller blir rädd om han får för sig att göra lekinviter som innebär att han slänger en tass i skallen på henne. Bengtson har fått snosa och hälsa lite försiktigt och Pim väntar vi ytterligare lite med, det tog honom två dagar att landa efter att vi fått hem en ny lukt av valp och han behöver tid att vänja sig vid nya möbler så detä r bara att ta det långsamt i hans tempo.
uppfortsomfan.blogg.se

2016-05-23 @ 15:09:07
URL: http://nouw.se/naatly
Postat av: Ann

Men hur söt! Grattis till tillökningen!

Svar: Tack
uppfortsomfan.blogg.se

2016-05-23 @ 15:57:11
URL: http://nouw.com/annorlunda
Postat av: TicTacToe

Åh så himla söt!! :)

Känner verkligen igen mig i dina känslor. En hund löser inte alla problem. Jag vet inte om du hört om mitt försök med att vara hundägare, men jag drabbades av typ en förlossningsdepression när jag skaffade en valp och hade jättesvårt att knyta an till valpen trots att hon gjorde det så mycket till mig. Kände mig inte värd den kärlek hon gav mig och var livrädd för att hon skulle dö så jag fattade ett av mina svåraste beslut - att lämna tillbaka henne till uppfödaren. Trots att skaffa hund var min dröm sedan barnsben så blev det inte riktigt som jag tänkt mig. Jag har inte gett upp hoppet om att jag en dag ska bli hundägare igen för de sprider så mycket kärlek. Det jag ville förmedla med denna röriga text är att jag är glad för din skull för jag vet vad mkt kärlek en hund kan ge och samtidigt förstår jag att en hund inte löser allt och att det är okej att känna så.

Svar: Jag tror jag har vaga minnen av att jag läst något om det ja. Jag förstår dig. Jag tycker det är sjukt jobbigt med att alla förväntar sig att jag ska vara upp över öronen lycklig och frisk nu.
uppfortsomfan.blogg.se

2016-05-23 @ 18:55:58
URL: http://tictactoe.blogg.se
Postat av: Allt oviktigt

Men oj så söt och ordentliga piraya tänder=)
Klart att en valp inte förändrar hur du mår men när man ska stressa med att hinna få ut valpen för att slippa olyckor hinner man inte tänka så mycket. Kul med en lite udda ras

Svar: Japp, riktigt härliga valpvassa tänder=) Jag vet inte riktigt.. min ångest är bra på multitasking=p
uppfortsomfan.blogg.se

2016-05-23 @ 20:26:25
URL: http://alltoviktigtochviktigt.blogspot.se
Postat av: Sophia

Så söt ^^ vad är det för ras?

Svar: Står i inlägget=) En norsk lundehund,
uppfortsomfan.blogg.se

2016-05-24 @ 06:50:20
URL: http://www.soophiiiaa.devote.se
Postat av: Cecilia Hansen

Vilken sötnöt :)

Svar: Tack=)
uppfortsomfan.blogg.se

2016-05-24 @ 20:08:10
URL: http://ceciliahastochnu.se/
Postat av: Daniella 🌙

Åh <3

Svar: Ja, åh.
uppfortsomfan.blogg.se

2016-06-02 @ 14:49:36
URL: http://vapenbroder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0