Japp

Jag har fått sjukersättningsansökan godkänd.
 
Det är väldigt dubbla känslor. Skönt att slippa oroa sig, jobbigt att vara värdelös. Eller ja.. oanvändbar eller hur man ska säga. Det är ju inte den etiketten som det är meningen att det ska vara men lite så blir känslan.
 
I övrigt är det rätt katastrofartat. Jag försöker göra bra saker men för tillfället är ätstörningen den enväldigt styrande och allt är bara jobbigt. Den "vanliga" ångesten är ju såklart med den också.
 
Från vandring i veckan. Het sjukt hur stark kroppen är trots matmisshandel.
 

Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

Åh vad skönt att få det godkänt <3 jag kommer antagligen bli sjukskriven nu men för att få aktivitetsersättning krävs det att man är sjukskriven ett år i taget och vi ska börja med en månad. Så jag kommer inte att kunna ansöka om långtidsbidraget förrän till hösten, men soc här är ganska snälla.

Hoppas att veckan som kommer blir bra för dej <3

Svar: Jo, det var skönt, och hemskt. Tills jag insåg att det inte var så. Att karlfan ljög mig rakt upp i ansiktet fast jag frågade tre eller fyra gånger om det verkligen stämde. Det gjorde det såklart inte. Så nu har jag fått in ansökan om sjukpenning och är normalt sjukskriven. Synd bara att nötet fördröjde den processen med typ två veckor.
Skönt att soc är snälla och förstående. Jag minns knappt reglerna med aktivitetsersättning, fick det för så länge sedan men det är en stor lättnad att få i många fall. Att inte hela tiden oroa sig över när sjukskrivningen tar slut eftersom man kan beviljas två tre år i taget och på så vis få lite lugn.
uppfortsomfan.blogg.se

2016-05-08 @ 23:27:50
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Ann

Å, jag kommer ihåg när jag fick mitt beslut, vilken Lättnad det var! Men också sorgligt givetvis. Hoppas en del av ditt sinne kan få ro nu med ekonomin lite stabilare! <3

Svar: Jo, visade sig ju att det var... en... ja ett jävla klantarsle helt enkelt som sa det.
uppfortsomfan.blogg.se

2016-05-09 @ 22:25:14
URL: http://nouw.com/annorlunda
Postat av: Amanda CL

du är INTE värdelös!!!

sv: ja :D har haft ett litet uppehåll men det kommer igång snart igen :)

2016-05-10 @ 20:41:26
URL: http://amandacarlberg.se/
Postat av: Ida Jansson

Skönt att du fick sjukersättning! Jag har också det. Så dubbelt. Känns inte kul nånstans. Känner mig dålig o misslyckad o utanför samhället. Dessutom går det inte att leva på så denna sjuka ekonomiska ångest är hemsk.
Stor kram

Svar: Visade sig att så var det inte. Den fantastiskt inkompetenta mannen på servicekontoret hade noll koll.
uppfortsomfan.blogg.se

2016-05-13 @ 09:49:57
URL: http://onlyonewaytogo.blogg.se/
Postat av: Ida Jansson

Näe fy fan vilken idiot!!

2016-05-16 @ 08:35:04
URL: http://onlyonewaytogo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0