Detta ångrar jag och Den här månaden

Mera dubbelrubriker.

Detta ångrar jag? Det finns säkert massa saker men jag har inte ork att hålla på att gå runt och fundera över det, då skulle jag ju bli knäpp. Jag har tagit många dåliga och halvdåliga beslut som jag ångrat och haft ångest över men jag vet inte om jag kan komma på något konkret. Jag vet att jag HADE ångrat mig förbannat om jag inte hade ringt Jonathan den där gången när vi hade gått isär en kort tid där efter gymnasiet. För jag vill inte ha ett liv utan honom, så är det. Jag kan däremot inte ångra att vi valde att dela på oss för hade vi fortsatt där vi var precis då hade det aldrig hållt och vi hade inte levt ihop idag.

Många dagar har jag ångrat att vi omplacerade hunden, men jag vet också att det var oundvikligt. Det hade inte fungerat när så mycket gick fel och utanför planerna som det gjorde då. Så egentligen ångrar jag det inte, är mest ledsen över att det blev som det blev och vi blev tvugna att fatta det beslutet.

Jo, en sak ångrar jag så djupt. Att jag litade på en människa som visade sig vara en vandrande skithög, manupulativ och en lögnare av stora mått. Mytoman.


Den här månaden då. Ja det är ju december med advent och julpyssel och än så länge ett underbart snölandskap ute. Med andra ord ganska mysigt. Jag bakar och pysslar och älskar kvällarna när det mörknar så jag kan tända adventsstjärnorna som hänger i fönstrena och njuta av det mjuka ljuset. Illrarna har kul i snön på balkongen och vi ska ha julgran och i år kommer vi ha tid att njuta av den eftersom vi inte ska kasta oss iväg på skidresa vid nyår som vi gjort senaste åren. Vi har bestämt oss för att spara kvitton och ta reda på var pengarna går någonstans, spännande=).

Rent känslomässigt har den här månaden hitills varit berrg och dalbana de luxe. Hit och dit och upp och ner och jag hänger inte med alls. Från att vara peppad och lyckligt fnittrande äta godis till att ligga ihopkrupen på badrumsgolvet skakande av ångest och tårar. Misstänker att fortsättningen är liknande så jag får väl ta vara på dom stunder när det känns ok. Mer kanske jag inte kan göra?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0