Nu så?

Hade tänkt försöka sova imorse eftersom planen att göra det igår förstördes av blodprovsremissen. Men icke. Jag lyckades för första gången på länge, länge somna om när Jonathan hade gått upp. Efter tio underbara minuter i sömnens land ringer telefonen. Birgitta. Som glatt berättar att jag kan få komma och hämta näringsdrycker idag. Då undrar jag lite sådär, varför skulle dom vara lättare än mat? Som dessutom är godare? Jag gillar inte att dricka sötslisk.

"Men choklad är bra, om man blandar med lite mjölk smakar den som oboy"

" Jaha men då kan jag ju lika gärna dricka det?"

"Neej, det är mycket mer KALORIER i en näringsdryck."

Haha, alltså, jag förstår ju absolut varför det är bättre med något där det är vitaminer och mineraler tillsatt än något med bara socker och kakao men alltså, jag fulkomligt älskar argumentet. När man pratar med en ätstörd person är sällan ett högt kaloriinnehåll det som verkligen gör att man glatt kastar sig över något, eller är det bara jag som känner så? Att ett annat argument kanske varit bättre? Lagt fram fördelarna med som sagt, viaminerna och mineralerna istället för just kaloriinnehållet. Hur som helst, jag ska faktiskt hämta några även om jag misstänker att dom kommer stå hemma och titta på mig och vara läskiga. Men är dom hemma är väl chansen att jag eventuellt får i mig dom större än om dom inte är här. Rädd bara att det kommer gå ut över det lilla jag äter så jag drar ner på det, men, jag ska hämta så får vi se.

Annars så sa hon att dom skickat remiss till capio för avdelningsvård. Och att hon skulle prata med dom på onsdag igen när dom haft sin remisskonferens (på tisdagen). Så.. vi får väl se. Om och var och när. Jag ska i alla fall fylla i en egenanmälan idag så fort jag kommit till ett ställe som har en skrivare för dom verkar inte ha förstått att mail är en fin kommunikationsväg på capio. Välkommen till år 2010 (som snart är slut!), vi använder fortfarande pappersblanketter och posten, är dom släkt med försäkringskassan månntro? Där allt ska skickas in i tredubbla kopior och sen får man en ny blankett att posta i retur som svar.

Nej, of I go. Samtal på psyk elva.

Kommentarer
Postat av: sandra

hihi nemen tack:D jaa de gjorde vi:(

jag åt lite lagom på julbordet, de gick bra faktiskt bara lite småpanik innan jag skulle välja nåt men åt inte mycket, var tom. hungrig när jag kom hem:O

2010-12-10 @ 10:13:31
URL: http://tunnare.blogg.se/
Postat av: Lilla My

Försäkringskassan har jag gett upp för de har slarvat bort mina papper två gånger och sedan verkar de inte speciellt hjälpsamma heller. Så här står jag utan någon som hellst inkomst och lever på min sambo.



Läste ditt inlägg om psykakuten och jag kan inte annat än att skratta. Hallå, detta är sverige med "så himlans bra vård".. jag har inte märkt av att det är bra vård här. Ingen som lyssnar eller förstår. När jag besökte psykakuten (en gång men aldrig mer) då blev jag dit skjutsad av ambulansen, jag ville inte ens dit. De sa att de hade så mycket att göra ändå satt det tre personal och bara petade i naveln typ. Jag och en annan patient fick sitta i väntrumet hur många timmar som hellst... ILLA..

2010-12-10 @ 10:14:13
URL: http://www.metrobloggen.se/minimy
Postat av: Emelie

Men du.. Du vet väl att "argument" för att du ska äta egentligen inte är någonting du ska komma med. När du kommer till SÄC är det för att du ska VILJA bli frisk, på något plan därmed VILJA gå upp i vikt = få i dig mer kalorier. Fast de har förståelse för att de är läskigt så kan de inte gömma med sanningen, utan berätta att "ja, du ska upp i vikt, du behöver få i dig mycket mer kalorier". Punkt, liksom.



Men jag kan förstå dig. jag hade valt mat över näringsdrycker any day. Och det får jag! Vet du varför? För att jag faktiskt ÄTER min mat, så jag får i mig nog. Tyvärr har du inte kommit så långt än, att du vågar det. Därför behöver du nog näringsdryckerna, eftersom de kan ersätta mer mat än du vågar äta. Förstår du?



Sedan som jag sade i smset.. Många anorektiker är mer rädda för maten (jag känner flera) än själva kalorierna, och skäms mindre för att bara dricka än att faktiskt äta (mycket då framför folk, och anser att det är förnedrande att visa sig "ätande", för de känner sig då tjocka).



jag hoppas att det går din väg, Hanna. Smaka på en näringsdryck och se vad du tycker, de kanske är helt okej?

Sedan hoppas vi att Capio lär sig lite om den nya tekniken och välkomnas till IT-samhället ;)

2010-12-10 @ 10:22:14
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Emelie

BTW, sv: Hmm.. Sugen på Half Baked, faktiskt! Chokladglass, vaniljglass, kakdeg och browniebitar. NOM! Men än har jag några timmar att ångra mig.



Tack för de hållna tummarna!

2010-12-10 @ 10:23:00
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0