Hanna, ätstörning och Coop

Idag insåg jag IGEN hur begränsad jag är. Samtidigt som jag med allt jag har klamrar mig fast vid att jag vill gå ner i vikt, är för tjock och inte FÅR äta så har jag små stunder när visheten glimtar fram.

Idag var jag på coop för att handla till dagens middag, tonfisksås med pasta (gott)! På vägen ut passerar man självklart både godis och glass., ni vet som det alltid är. Jag tror jag gick tre varv runt där, med ögonen stora som tefat och hungern och godissuget rivande i magen. Tittade på allt jag tycker om. Allt jag tyckte om i allafall.
Ätstörningen var stolt, för jag gick därifrån utan att köpa något annat än det jag behövde till middagen. Jag var sugen på godis. Jag ÄR sugen på godis. Men jag ÄR nöjd över att jag inte föll för frestelsen. Att man överhuvudtaget orkar leva med det här konstanta ambivalenta dubbelsidiga kriget är ett jävla under. Jag orkar inte länge till.
Nu, te och sy lite. Har gjort mig en "gosla" som ska visas upp så fort bilden finns på datorn.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag vill se, jag vill se!

Och visst, det är lite meserier att inte köpa när man vill ha.. Men så länge du äter enligt vårt schema, så jag är nöjd, Hanna. Då är du duktig, ändå.



Bamse är ALLTID snäll, krossa inte mina drömmar! Och jag håller med dig, vad är Kalle bra för? Lat och tråkig. Och inte byxor.

Tacka vet jag blåa snickarbrallor med gula knappar <3

2010-11-15 @ 19:50:02
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: [kampen tillbaka]

Åh känner igen mig det där, men du

lite godis ibland gör att du inte går upp i vikt

fast det vet du nog redan,men att äs intalar dig något annat..Du får kämpa vidare,ny dag imorgon

och glöm inte, du ÄR värd att äta mat!!

sv; haha illertassar ;) tackar det behövdes.

KRAM

2010-11-15 @ 19:54:28
URL: http://mergimebytyqi.webblogg.se/
Postat av: [kampen tillbaka]

Åh känner igen mig det där, men du

lite godis ibland gör att du inte går upp i vikt

fast det vet du nog redan,men att äs intalar dig något annat..Du får kämpa vidare,ny dag imorgon

och glöm inte, du ÄR värd att äta mat!!

sv; haha illertassar ;) tackar det behövdes.

KRAM

2010-11-15 @ 19:54:37
URL: http://mergimebytyqi.webblogg.se/
Postat av: Emelie

Bamse är bara maaaagisk, och så är det med det! PUNKT, HANNA!



Du får sluta mesa. Ät enligt schemat nu, tycker jag, så vi kan leva loppan sedan när vi träffas på måndag :)



Och du... Att vara frisk ÄR värre än att vara sjuk, eftersom man då istället har två viljor. Det suger, jag vet. Men det är fanimig mycket bättre än EN, ångest-älskade vilja hela tiden.

2010-11-15 @ 21:08:26
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Emelie

Dummer, jag menar givetvis att det är värre att BLI frisk. Inte värre att VARA frisk. Det är ju dumheter, då har man ju bara den friska viljan och lyckan kvar :D Du förstår väl? ^^

2010-11-15 @ 23:28:26
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Cilla

Kram till dig. <3 Och godis får man unna sig ibland. <3

2010-11-16 @ 14:47:03
URL: http://bloodysabbath.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0