Ja ä int bitter (jodå)

Jag har njutit av den tid jag sluppit menshelvetet. Det är väl den enda fördelen med undervikt. Jag har aldrig kunnat se det här som andra tycks kunna glädja sig över, att kroppen fungerar, att man är fertil. Själva kleggandet och blödandet har jag lärt mig leva med, främst tack vare den underbara uppfinningen menskopp, men allvarligt var någonstans ligger det roliga i att ha förbannat ont dygnet runt i flera dagar? Dom som lyckas uppskatta detta tecken på kroppens funktion trots smärtan är antingen dumma eller värda en medalj för att dom lyckas vända det till något positivt.

Nu har jag inte ens värsta sortens värk så jag ligger ihoprullad och spyr utan kan med hjälp av en konstant tillförsel av värktabletter fungera någorlunda. Nackdelen är att jag måste ta både paracetamol och ibuprofen ihop för att få effekt och ibuprofen är inte snällt mot magkatarren och som topp på det får jag huvudvärk av den. Ironin är hög då den oftast används mot just huvudvärk.

Ja, jag är bitter, jag önskar fasen att jag var född till man varenda gång syndafloden drar igång. Jag har inte bett om det, jag vill inte ha några barn låt mig för i helvete slippa. Det ultimata beviset på att gud är en man (dessutom med sadistiska drag).

Kommentarer
Postat av: camilla

Åå jag vill få igång min mens igen, visst e de skönt o va utan men jag vill kunna få barn osv så jag hoppas den kan komma igång.



Jaaa de va härligt att äntligen få sova ut, dock har jag vart mega trött o seg hela dagen o haft huvudvärk så dagen har vart lite jobbig typ :/



Haha de e väl de som e fördelen med att bo hemma :P man har andra som städar åt en xD men illrarna sitter inte de i burar? ellr jag har aldrig mött någon som har sånna som husdjur så jag vet inte så mkt om dem :)



Hur har din dag vart? :)

2011-04-17 @ 19:16:58
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: camilla

Haha riktigt alla dagar i veckan vet jag inte om jag har lust att ha det:P minns att de inte va skoj o ha de men de känns ändå mer som ett friskhetstecken så därför längtar jag :)



Nää huvudvärk e förjäkla jobbigt ibland, har ändå tagit 2 huvudvärkstabletter idag.. jaja de går väl över till imorn:P



Asså okey :P fyy vad okunnig jag är haha. nää de blir en stor bur:P men hur stora blir illrarna? kan du inte lägga ut lite bilder?:D hihi de låter mysigt jue :D e de sällskapliga eller va man nu ska kalla det? :)



Ha en toppenkväll

2011-04-17 @ 19:37:10
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: minna

jag vet. så skönt att läsa om någon som inte jublar och har fest för att den är tillbaka... jag har försökt känna så. men nej. det går inte. jag hatar det, och att den försvann är helt klart en positiv grej.

jag måste också ta massor av värktabletter, inte alls kul. eller nyttigt.

haha. tack för att jag fick möjlighet att gnälla...

en sak till bara... minns en skötare på en avdelning som blev helt lycklig och sa "grattis", och jag bara stirrade på henne och fattade ingenting, för jag tyckte det bara var hemskt. hm.

man får vara bitter!

2011-04-17 @ 19:54:09
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: Twiggy

Kram till dej också!

2011-04-17 @ 20:13:43
URL: http://twiggyrosablingbling.blogg.se/
Postat av: Jazzy

Så jävla klockrent! Vem fan "gillar" att genomlida det där helvete, gång på gång? Jag ska inte heller ha barn, så varför genomlida skiten helt i onödan?



Hoppas att du mår lite bättre snart!



(Du får gärna adda min på msn; [email protected])

2011-04-17 @ 20:24:05
URL: http://jazzyjazzy.blogg.se/
Postat av: Elin

Åh det är helt okej, logiskt att vara bitter över det. I din sits, som sluppit det ett tag, känner man än mer hat till det. Oavsett omman ska ha barn eller inte så hade man gärna sluppit det.



Det är helt sjukt att en myndighet får göra så i ett, vad man påstår, av världens bästa och friaste land att leva i. Hm, det vette fan. Tvingar mammor att flytta 40 mil för att hon fått jobb någon annanstans? Åh hallelujah vad fritt, tvinga cancersjuka att jobba full tid när hon har inte ens 6 månader kvar? Tvinga sjuka att söka jobb då de knappt klarar att vara ensamma, hur ska de klara att stå i kassan på ica då? Nej, egetnligen borde beslutsfattarna få uppleva konsekvenserna av de beslut de tar själva innan de bestämmer regler och förstör människors liv.

Hjälper det att springa eller är det en tillflykt utan lyckligt slut?

Trädgårdsabete visade det sig att dagen skulle bestå av.

kramar

2011-04-18 @ 00:25:49
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: astrid

Än en gång säger jag: sådär känner jag också..



Många hurrar och stojar för att kroppen äntligen fungerar igen. Om de verkligen är så glada eller om det är FAKE har jag ingen aningen om, kan bara inte förstå det. Har fortfarande inte fått min mens trots normalvikt sedan slutet på förra sommaren typ. Antagligen pga järnbristen.



Men jag har alltid hatat mens. Sett den som min fiende på något sätt för att den gör mig svag. Och så har jag hatat den där dolda samhällsuppfattningen om att det är något man ska gömma och hålla tyst om.. (Åtminstone uppfostrades jag så..)



Kram <3

2011-04-18 @ 22:03:12
URL: http://astridsvisdomar.blogg.se/
Postat av: astrid

Än en gång säger jag: sådär känner jag också..



Många hurrar och stojar för att kroppen äntligen fungerar igen. Om de verkligen är så glada eller om det är FAKE har jag ingen aningen om, kan bara inte förstå det. Har fortfarande inte fått min mens trots normalvikt sedan slutet på förra sommaren typ. Antagligen pga järnbristen.



Men jag har alltid hatat mens. Sett den som min fiende på något sätt för att den gör mig svag. Och så har jag hatat den där dolda samhällsuppfattningen om att det är något man ska gömma och hålla tyst om.. (Åtminstone uppfostrades jag så..)



Kram <3

2011-04-18 @ 22:03:13
URL: http://astridsvisdomar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0