Onormal

Japp, det blev domen efter mitt besök på scä. Att vara hungrig och tycka att portionerna är små är onormalt. "Så brukar ingen reagera, något måste vara fel". Jaha, tack för den. Jag ÄR alltså ett gluffande matvrak. Det inte bara känns så, det är så. Jag berättade hur jag hatade vad normalportion gjort med mig. Vad gör dom? Ger mig ett matschema med massa normalförslag. Ehm.. tack?

Idag, snööööö så jag får promenera till Vällingby för att ta mig till killarnas träning. Måste dit eftersom Jonathan ska på anställningsintervju. Tar sisådär 40 min att gå när väglaget är ok. Dags att börja traska nu kanske? '

Om jag inte sagt det tidigare, jag hatar transportstyrelsen. Jag kommer aldrig ta körkort. Tack!!

(Ja ä int bitter)

Kommentarer
Postat av: Minna

vilken dum du fick träffa, tycker jag. du borde få prata med han som jag går till, han skulle aldrig nånsin säga nåt sånt. finns inte. kan du inte byta behandlare? det är ju inte så lätt att be om, men det är ju inte meningen att du ska må dåligt av att gå dit. usch, jag blir arg på sånt här! har själv träffat vårdfolk som säger helt idiotiska saker, och det är väldigt svårt att hantera eftersom man är i underläge.

Hoppas det blir en bra promenad! Här har det blivit sol nu o ser inte ut att blåsa så mycket.

2011-02-11 @ 15:02:01
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: astrid

Kan inte säga att vården jag har fått har varit något vidare. Först fick jag träffa läkare, psykolog, dietist och fysioterapeut samt en psykiater. Alla på olika ställen, olika dagar, så det kändes som om jag bara fick rusa runt till en massa ställen hela tiden. Och inget hjälpte heller, fick en massa klumpiga kommentarer som stjälpte. Och ingen verkade ha koll, en gång gick det 6 veckor mellan läkarbesöken och då hann jag droppa 10 kg. Tycker jag och min familj har fått lida massor helt i onödan. Det mesta min läkare sa lät han hänga i luften, inget blev aldrig av.



Lång historia det där, men kort sagt så var vården inte bra. Inte bra alls. Går ännu hos psykolog och psykiater med jämna mellanrum, men har sagt upp kontakten med de andra. Dietisten ska jag träffa igen någon gång för att jag vill det.



Fan vad arg jag blir när jag läser ditt inlägg!! Som om man behövde veta att man var så onormal, fattar ingen att det räcker med hur man känner sig!!?? :( blir riktigt sur.



Kram

2011-02-11 @ 16:46:08
URL: http://astridsvisdomar.blogg.se/
Postat av: Twiggy

Men är de dumma på riktigt på det där stället eller. De verkar inte ge dej så mycket positiv energi.



Kämpa

2011-02-13 @ 19:41:33
URL: http://twiggyrosablingbling.blogg.se/
Postat av: Cilla

Fyfan vad klumpigt sagt :( Så himla onödiga kommentarer. Du är inte ett dugg onormal <3

2011-02-14 @ 14:57:57
URL: http://bloodysabbath.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilken idioti. De där miniportionerna man blir rekommenderad på ätstörningsbehandlingar är långt ifrån nog för mig. Må hända att de är lagom till Agda 92 år på ålderdomshemmet. Men jag blir inte mätt av dem. Lyckligtvis har jag äntligen kunnat släppa ordet "normal" och äter precis vad jag känner är lagom för just mig..

2011-02-15 @ 08:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0