Borde

Nu sitter jag här och borde igen. Borde i mitt huvud. Vara ute för det är skönt, gå och cykla för jag har ätit och för att jag är en lat jävel. Jag känner folk som cyklar jämt vart dom än ska och många mil. Jag gör inte det. Jag åker buss. Jag vill vara som dom men jag är lat och kroppen orkar inte. Borde tycka om livet och sommaren. Borde göra något av mig och mitt liv. Borde älska att finnas.

Min samtalskontakt sa att jag borde vila.

För han sa att jag inte mår bra. Vi har uppenbarligen träffats tillräckligt länge för att han ska se det på ungefär en halv minut. Eller så är det den kompakta tystnaden som dyker upp när jag inte orkar alls. Så det kanske inte är svårläst. Fast å andra sidan så är han den enda som sett det.


Kommentarer
Postat av: Minna

förstår att du tänker så, el att äs tänker så. men man borde inte alls cykla flera mil. det är faktiskt inte alls normalt att göra det. de flesta åker buss, de flesta kollar på tv och sitter vid datorn.

det är bra att vila om man inte orkar, om man mår dåligt. själv har jag vilat hela veckan, bara varit inne och knappt rört mig. man får vila och man får vara snäll mot sig.

2012-06-28 @ 08:54:38
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0