Funktion

Måndag är tvättdag. Trött som vanligt när klockan ringer fast den är flera timmar efter när normalt folk går upp.


Man får vara som man är när man inte blev som man skulle. Fast när man blev något som inte fungerar och passar in, vad gör man då. För att vara som man är då är inte riktigt accepterat eller funktionellt. Fast jag är ju inte helt funktionell, det har jag ju till och med papper på. Men ändå. På något vis måste man ju vara fungerande. Jag är rädd för att jag aldrig kommer vara riktigt som jag borde för att passa in och vara kompatibel med världen och levandet. Dom som inte passar in sorteras ut till sysselsättning och iq-befriade lågavlönade jobb. Det om något är ofungerande för mig. Jag är rädd för att hamna där, på avfallshögen, obrukbar.









Kommentarer
Postat av: Jazzy

Du är inte ensam om att vara rädd för det, jag känner precis samma sak! Vad händer om man aldrig kommer att klara av ett "normalt" liv med långa arbetsdagar & sånt?!

2012-06-04 @ 22:00:40
URL: http://jazzyjazzy.blogg.se/
Postat av: minna

Känner igen mig. Försöker passa in och klara av men lyckas inte så bra, ger alltid upp och återvänder till utkanten. Samhället är så fyrkantigt och oflexibelt.

Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Gumma, varför är världen så grym mot oss!! När vänder det, eller kommer det någonsin att göra det. Jag tvivlar mer och mer på att det finns en lösning.. I alla fall för mig:/



Kram

2012-06-08 @ 09:46:29
URL: http://patriciac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0