Får jag?

Får jag sitta i min egenhändigt grävda grop och gråta i min ensamhet en stund? För att livet är jobbigt och för att jag är trött. För att återhämtning gör ont och fallet ner är långt.

Får jag snurra in mig i en filt och bilda en kokong och andas för mig själv tills hjärtat slår i takt igen? För att tankarna förgör och allting rusar fort.

Får jag luta mig mor kudden och kväva skriket av min ångest. För världen är så svår. För att jag inte fungerar.

För att allt gör ont.



När får jag vila?


Kommentarer
Postat av: minna

jag tycker att man får det. gömma sig ett tag från världen. jag gör så när det blir för mycket, och det blir det nästan varje dag eftersom jag har svårt att klara av för mycket intryck. sen försöker jag att inte fastna i den där filten för länge. när det börjar handla om flera dagar så mår jag oftast inte så bra av det. men annars; ja det får du.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0