I just Hate

Jag hatar att jag äter alls när jag sitter med min frukost och ser bild på någon annans som såklart är mycket mindre. Inte konstigt att jag blir större. Jag har inte vägt mer än jag gör nu på över ett halvår. Jag hatar när jag tittar på byxor och inser att sådana som inte riktigt är tänkta att sitta som korvskinn gör det ändå. Jag hatar att jag tänker så här. Jag hatar att min kropp är som den är.
 
Sen är jag avundsjuk. På alla som har svårt att gå upp i vikt och liksom stannar där precis under normalvikt och kan leva på godis och fika flera gånger i veckan utan att röra sig uppåt ett gram. Som snarare får kämpa för att hålla vikten. Såklart det är lättare att äta om inte varenda chokladbit syns på vågen. Jag vet att det kan kännas jobbigt att hålla sin vikt men jag kan inte tro annat än att det är lättare att som tillfrisknande anorexidrabbad är lättare att våga äta och äta "utöver" om man fortfarande är riktigt smal.
 
Och avundsjuk på alla som "bara" har en ätstörning att ta sig ur. Det är vidrigt att ha en ätstörning. Det är ett helvete utöver det vanliga. Men, har man bara den att slåss med är det bara den. När jag mått bättre i mina kropps och mattankar så har jag tusen andra problem som anfaller mig och trasar sönder. Jag har ångest, självskadeproblematik, nedstämdhet (eller möjligen depresion), adhd och lite restskit från borderline. Enorm trötthet och tillräckligt mycket misstankar om asperger för att hamna i kö för en utredning.
 
Ja, jag är bitter och självömkande idag och jag trampar säkert massa människor på tårna. Jag menar inte att det inte gör ont och är vidrigt för någon. Det är bara vad jag känner inom mig. Det kan vara hur fel som helst. Vad vet jag, jag är inte andra.

Kommentarer
Postat av: Linnea

åh, vet inte vad jag ska säga, låter så gsfgshjhtj som jag säger att jag hoppas det blir bättre (vilket jag såklart gör) men du vet vad jag menar?:/

2012-09-07 @ 22:47:29
URL: http://thelinneajson.blogg.se/
Postat av: Elin

Önskar att jag aldrig börjat med rakbladen, trodde aldrig att jag skulle bli så fast och så beroende av dom. Har nog bara en nervskada, så som du säger, mest irriterande, inte så smärtsam särskilt ofta.

Vore väldigt skönt om vi kunde vara friska istället för att må så här kasst. Som du säger, desto fler diagnoser desto besvärligare blir det, kanske inte enbart jobbigare och svårare, men det blir lite med komplicerat.
Vad händer hos dig?
kramar

2012-09-08 @ 12:31:17
URL: http://www.uturanorexin.blogg.se
Postat av: Maja

Jag lider verkligen med dig, och att se att du mår så dåligt gör mig så ledsen. För du förtjänar verkligen att må bättre än vad du gör, det gör du faktiskt!
Styrkekramar <3

2012-09-08 @ 13:59:09
URL: http://cuilenya.blogg.se
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Du har all rätt att vara bitter vännen, detta är ett helvete..
kram

2012-09-10 @ 09:27:14
URL: http://patriciac.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0