The ugly truth

Jag vill vara bäst.
 
Jag brukar säga att jag inte är tävlingsmänniska.
 
Det är jag. Jag vill vara bäst på allt. Jämt.
 
Därför är jag på botten. För ingen kan vara bäst på allt. Jag dömer mig så hårt att jag pressar mig ner i det svarta, sparkar mig själv i huvudet och stampar på bröstet. För att jag inte är bäst på en enda sak. Straffar, gång på gång. Om jag inte kan vara lyckad ska jag banne mig lida. Salt i såren, rotborste och saltvatten. Lid din jävel, lid.
 
För du är inte bäst. Jag är inte bäst.
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna-chan

Kram på dig! ♥

2013-02-28 @ 15:41:40
URL: http://trytobehappy.blogg.se
Postat av: Lissie

Samma här! Därför ägnar jag mig mest åt att "vara bäst på att förstöra för mig själv". Så himla dumt, verkligen.

Man kan ju vara bra även om man inte är bäst. Se på författare till exempel. Det är ju inte precis de som skriver bäst som når den största framgången. Kan man kanske påminna sig om ibland... Kram

2013-02-28 @ 17:55:51
URL: http://fairlynuts.blogg.se
Postat av: Diana Doss

känner igen mig där, vill vara bäst på något, gärna allt.

sv:jo du har så rätt ;) tycker det är kul att blogga, men man måste ju prioritera annat oxå :)

okej, jag är med. känner likadant här, fast jag gillar varken mitt utseende eller kroppen. att se sig själv i speglarna på skolidrotten gjorde mig illamående, skämdes över hur jag såg ut! alla andra såg ju liksom lite sportiga ut, men jag kände mig bara som ett stort fån i mina kläder, även fast det bara var en vanlig t-shirt och shorts...?! men jag tycker iaf att du är fin, bara så du vet! jag vet att det är svårt att tillåta sig att ta in såna komplimanger, men man får öva på det.

nej fy för ledklättring, verkar skiiiiitlääskigt!!!! O.o nöjer mig nog med detta :P

jo, jag vet att man inte kan vara alla till lags hela tiden, och min psykolog sa ungefär samma sak som du skrev. vet att det är så, "men det gäller ju inte mig", du vet..

2013-02-28 @ 22:51:44
URL: http://attborjalevaigen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0