Mitt 2012 del sju

September:
 

Första höstmånaden och jag mådde så dåligt. Allt jag kämpat med att trycka bort och hålla undan för att orka med allt under sommaren kom hoppande och skrikande upp ur hålorna där jag försökt gömma undan. Jag självskadade, jag hatade mig själv, jag sov för mycket och för lite. Jag kom inte upp ur sängen. Ingenting kändes som det var värt någonting alls och mest av allt så ville jag bara få sova en månad eller två och slippa känna. Ungefär så här, som jag sammanfattade det i bloggen en septemberdag:
 
"Där vågen är den värsta fienden (som inte går att undvika). Där spegeln hatar dig (och du den). Där du kastar längtande blickar på det ena eller det andra i mataffären (men inte köper för du är redan tjock nog). Där du vaknar på morgonen och det första du tänker på är vad och när du ska äta (och hur du ska undvika det). Där tanken på att klä på sig gör dig ångestfylld (och får dig att stanna i pyjamas hela dagen). Där en viktuppgång, hur liten den är förstör allt (och en nedgång ger dig ett leende). Där spontant är farligt (för planeringen faller sönder). Där varje dag är en kämpainsats (för att orka kämpa). Där ensamhet är vardag (för annat är för jobbigt). Där musiken ständigt är på (för att hjälpa dig att andas).
 
Där livet är så märkligt (där livet gör så ont). Där smärta är en lösning (för att framtid inte finns, för att det är nu som känns)."
 
 
Promenad över tranebergsbron
 
Höstfärger
 
Söderpromenad
 
 
 
 
Oktober:
 
Oktober var på många sätt en usel månad den också. Det var ett himla liv i min hjärna om vikt, mat, kalorier, tjockhet och svält. Jag provade att räkna kalorier ett par dagar för att se efter om det som alla (ätstörda eller fd ätstörda) sa till mig, att jag säkert gick upp i vikt för att jag åt för lite. Det gjorde jag inte. Jag är bara inte som jag borde. Inte tog jag några bilder heller. Kort sagt, mörkt, ensamt, och för mycket tankar.
 
 
 
November:
 
Den näst sista månaden på året gjorde jag illa mig i ryggen och var arg och bitter över missad träning. Det positiva med det var väl att jag tog tag i styrketräningen igen eftersom rehab på gymmet var det enda jag kunde göra ett tag. Det var bra för jag behöver gymmet för att inte ha ont och slita ut mig med klättringen.
 
 
Rehab.. tjoho...
 
 
 
 
 
December:
 
Den sista månaden försvann fort. Tyckte knappt den hann börja innan den var slut. Vi hjälpte en kompis att bära flyttlådor, jag var med i två amatörklättertävlingar, vann en fototävling och slog in julklappar med stor "stjälp" av illrar. Vi hängde upp takgranen som inte gick hela vägen ner, jag köpte till slut ett par nya glasögon /som snart kommer på posten), jag hade en ögoninfektion. Julen var vansinnigt tuff, jag brukar klara mig ganska bra men i år var det hemskt. Var stressad fast det inte fanns något att stressa över, hade enorm julmatsångest och var vansinnigt trött. Men jag fick fina julklappar och jag överlevde maten på något vis även om det var jobbigt och fortfarande är jobbigt att tänka på.
 
 
 
Soluppgång
 
 
Fiskpate, världens enklaste recept
 
Nyårsefterätt, frukt och ost, mangon var bäst.

Kommentarer
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Mörka månader för dig här i slutet:(

Haha tack:) Nej alla kan ju inte passa i alla färger.

2013-01-06 @ 22:07:20
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: deniiise :)

Håller med dig till 100 %, mer träning åt folket!
Älskar det, man blir fylld av så otroligt mycket underbar energi efteråt, underbart! :)

2013-01-07 @ 13:03:08
URL: http://flikkand.blogg.se
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

sv: Haha söt du är, man kan inte gilla all träning. Just nu efter njurstensanfallet så känns det som om spinning är den enda formen av kondition jag kan köra. Försökte mig på att springa, men fick så himla ont. Kanske beror det mycket på rädsla att jag ska få ett nytt "anfall"..

2013-01-07 @ 16:05:10
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Maja

Tråkigt att de sista månaderna blev lika mörka som årstiden, men vi får hoppas att det vänder nu, när vi snart går mot ljusare tider igen!
Kram! <3

2013-01-07 @ 16:48:52
URL: http://cuilenya.blogg.se
Postat av: deniiise :)

Haha nej, vi är väl alla olika när det kommer till den saken! Jag tror mest det handlar om prioriteringar, vissa priorterar inte träning högt & då blir det ju inte heller första valet eller det man ser framemot :)

2013-01-08 @ 09:38:47
URL: http://flikkand.blogg.se
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

sv: Roligast tycker jag just nu att badmintonen är:)

2013-01-08 @ 11:11:10
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

sv: Kul att du säger så:) Jag gillar den så mycket att jag till och med funderar på att köpa en till, fast i en brun färg:)

2013-01-08 @ 12:18:01
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Cecilia

Vill gääärna ha recept på fiskpatén :D

Sv: Åh, har nog aldrig provat svartrot faktiskt. Aldrig vetat vad jag ska ha det till. Men nu vet jag ju ;) Tycker om soppor! Tyvärr är jag ensam om det i familjen.. haha. Får passa på att laga soppa nästa gång jag är själv hemma.
Minns min favorit som barn. Minestronesoppa med massa spaghetti! Annars är gulasch en storfavorit. Värmande också :)

Tack för tipset! Kram

2013-01-09 @ 12:34:37
URL: http://vagenupp.blogg.se
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

sv: Fast jag kör inte samma övningar varje dag. Ena dagen kanske jag bara kör armar, andra ben osv så nog blir det variation. Sen så hoppas jag kunna komma igång med löpningen igen och då blir det variation mellan spinning/löpning/crosstrainer och badminton då såklart:)

2013-01-09 @ 14:56:16
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: deniiise :)

Ja, jag håller med dig till viss del :)
Någon träningsform kan man nog fastna för om man bara vill. Många har nog dock inte viljan, motivationen eller tillgången till att pröva på något mer än "vanlig gymträning" . Man ger nog upp helt enkelt!

2013-01-09 @ 18:50:10
URL: http://flikkand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0