En söndagslista

1. Var är din mobiltelefon?
Ett par dm från mig, på tangentbordet till den stationära dtorn som för tillfället inte används eftersom jag behöver en ny nätverkssladd.

2. Var är din andra hälft?
I soffan med en kopp kaffe.

3. Ditt hår?
Brunt. I desperat behov av att klippas både för att det är för långt och för tjockt så allt bara är ett fluff. Tack för mössan säger jag bara.

4. Ditt humör?
Trött. Ledsen. Uppgiven. Eller kanske mest bara nollställd.

5. Din dagsplan?
Jag har redan varit lite duktig, sprungit och packat illrarnas mat i portionsförpackningar. Planen i övrigt är väl att försöka komma utomhus och sen byta ut en ljusslinga vi köpte igår som inte fungerade.

6. Det bästa du vet?
Det finns ju tusen kategorier här egentligen, Bästa maten, bästa personen, bästa saken att göra. Men jag gillar väl att klättra, jag gillar Jonathan, jag gillar te och jag gillar min flodgris och våra illrar.

7. Din dröm i natt?
Inga minnen av något och det är oftast så det är.

8. Ditt livsmål?
Jag har inget.

9. Rummet du är i?
Jag är i en alkov till vardagsrummet, egentligen en bit av vårat förråd som någon tidigare hyresgäst bstämde sig för att omvandla. Det är mitt och bara mitt hörn där jag har min dator, symaskin och en massa andra saker som ligger i högar och påsar. Jag är inte så bra på att städa.

10. Din hobby?

Klättra. Träna i allmänhet. Sedan är jag periodare men olika sorters pysslande och matlagning och bakning.

11. Din skräck?
Mänskligheten... krig, våldtäkter. 

12. Var vill du vara om sex år?
Jag vet inte. Jag kan inte se så långt framåt. Har svårt nog att fundera över imorgon.

13. Var var du igår kväll?
Jag var och klättrade tills dom stängde vid åtta och sedan var jag hemma.

14. Vad är du inte?
Mycket. Man tillexempel. Eller kines. Eller självsäker.

15. En sak du önskar dig?
Jag vet inte.

16. Var växte du upp?
Stockholm.

17. Det senaste du gjorde?
Har precis ätit upp min frukost och innan det så gjorde jag frukost.


18. Dina kläder?
Haha.... yllelångkalsonger, fluffiga tofflor, en stor t-shirt som det står östersund cup 2002 på och en grå fleecetröja med stor luva. Accesoarer: en mjukisisjörn under armen.

19. Din tv?
Är förmodligen en av dom sista tjock-tvsarna som används i det här landet? Men jag tittar inte ofta.


20. Ditt/dina husdjur?
Vi har haft sammanlagt sju illrar. Första var Elliott som flyttade in i maj 2007. Sedan kom Belsebub, Valrhona, Meja och Alinda. Sommaren 2010 dog Elliott och i oktober ett år senare flyttade Abercrombie the Horrible Zombie in=) I våras förlorade vi tråkigt nog Valle i narkosen som lades inför en tandoperation och i september i år hämtade jag hem Pim från Bergen. Med andra ord har vi just nu fem stycken hemma och dom är helt fantastiska allihopa. För mig är iller ett underbart husdjur.

21. Din dator?
Vilken av dom? En rätt gammal macbook som jag sitter vid just nu, fullt fungerande dock, eller ja undantaget ljudet som bara fungerar med hörlurar eller externa högtalare i men det är inget problem direkt. Sedan har jag en ännu äldre thinkpad som för närvarande mest ligger och skräpar och slutligen har jag någon form av hemmabygge till stationär dator. Använder inte windows alls utan har ubuntu på mina datorer som inte är äpple.

22. Din bästa ägodel?
Min flodgris. 

23. Saknar någon?
Ja, när vännerna bor femtio mil härifrån saknas det varje dag. 

24. Din bil?
Jag ser den kanske inte som min eftersom jag inte kör men vi har ju en bil. En riktig familjebil faktiskt, Jonathan brukar säga att han känner sig som en riktigt "soccermum" när han kör den. En röd citroen xsara picasso som är i runda slängar tio år gammal.

25. Något du inte har på dig?
Strumpbyxor. Högklackat. Stringtrosor. 

26. Favoritaffär?
För vaddå? Jag gillar väl addnature och alla andra friluftsbutiker rätt bra. Men jag gillar också lagerhouse och alla bokhandlar i princip.


27. Din sommar?
I somras var det ett gotlandsbesök och en klätterresa till skåne som stod ut. Jag åt glass. Det var sol, jag klättrade. Det regnade, vi åt god fisk. Nästa sommar vet jag inget om, alls. Gissningsvis så blir det någon resa där vi klättrar.

28. Älskar någon?
Ja.

29. Favoritfärg?
Orange.

30. När skrattade du senast?
Åh, jag kommer inte riktigt ihåg. Men trots att jag mår dåligt är jag bra på att skratta emellanåt så det kan inte ha varit så länge sedan.

31. När grät du senast?
Igårkväll när jag låg på sovrumsgolvet och hade ångest så jag inte visste var jag skulle ta vägen och var så less på det att jag inte kunde göra annat än att gråta.


Kommentarer
Postat av: Maja

Vill bara ge dig en bamsekram!
Sv: Jo, antar att det är ett bra tecken att önska att man kunde lite mer så att man också kunde bidra med mer.
Massa kramar! <3

2013-11-24 @ 11:44:27
URL: http://nolicedere.blogg.se
Postat av: Diana Doss

sorry för sent svar, har varit så mycket den här helgen och hela veckan.

ja, träning är alltid roligare med sällskap! :)

2013-11-25 @ 05:36:02
URL: http://attborjalevaigen.blogg.se/
Postat av: Esmeralda

Vad kul att få veta lite mer om dig! ha en superbra vecka fina du :)

2013-11-25 @ 21:44:01
URL: http://getfitandhealthy.blogg.se
Postat av: Diana Doss

det var det verkligen!! oförglömliga minnen. min facebook svämmar över av hela klassen som skriver att de saknar alla.

2013-11-26 @ 02:37:59
URL: http://attborjalevaigen.blogg.se/
Postat av: Esmeralda

sv: Ja det är kul :D Hoppas jag är tillbaka helt snart :)

2013-11-26 @ 22:27:07
URL: http://getfitandhealthy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0