Reflektion

Dom här två listorna som blev en hos mig i förra inlägget har jag sett på några olika ställen, särskilt den första. Jag har läst ett antal olika personers svar på den och det väckte en fundering. Satan vad ytliga vi är? Eller är det en felaktig tankebane?
 
Jag tänker på frågan "Om du var tvungen att välja: Aldrig mer få äta kolhydrater eller bara bära kläder från Desigual resten av livet?"
 
Ingen utom jag (av dom jag sett) har valt kläderna. Samtliga har valt bort kolhydrater ur sin kost. För en utseendegrej. Visst är kläder en viktig del av att uttrycka sin personlighet och visa vem man är och det känner jag liksom andra men kom igen? Skippa choklad, kanelbullar, nudlar till woken, sushi med ris, pepparkakor, mackor, gröt, glass en varm dag... för att slippa ha på sig en viss typ av kläder. Är det verkligen ett val som folk gör? Det är ju knappast som att alternativet är kolhydrater eller gå runt i klukuxklanmundering resten av livet? Kanske är det bara att det är en standard "hälsogrej" att välja bort så mycket kolhydrater man bara kan som gör att folk tycker att det är det lätta valet?
 
För egen del kan jag bära både högklackat och dräkt eller hip-hopmundering resten av livet om det innebär att jag får fortsätta äta mitt hembakade bröd och knapra lösgodis om jag är sugen. Även fast det inte är kläder jag överhuvudtaget skulle överväga annars. Men det är ju jag.
 
 
Övriga reflektioner om livet är precis lika muntra som dom varit tidigare. Jag är less på att leva. Jag äter långt ifrån som jag ska och ingenting går åt rätt håll.
 
 

Kommentarer
Postat av: Miss Lyckad

Åh, vad glad jag blir när jag läser det här. För, ja, det känns som att allt bara är yta idag. Och jag är själv till viss del påverkad av det. Och jag skäms för det.

Men i det här fallet hade jag aldrig heller kunnat välja bort kolhydraterna. Jag hade garanterat kört kuklkuxklan-outfiten för resten av livet, men ge fan i mina kolhydrater.

Var det för övrigt bara jag som var tvungen att googla vad Desigual är för något? Är det något som man bör veta? *skämskudde*

För övrigt önskar jag att du verkligen kunde unna dig att äta dina kolhydrater också. Men jag vet hur svårt det är...

Stor kram

2014-11-19 @ 23:27:44
URL: http://avoidantpersonality.blogg.se
Postat av: Elin

Dina funderingar är mycket kloka tycker jag :) En del frågar frågar man bara för att man måste, på samma sätt som man svarar som man svarar för att man måste. Så jädra puckat. Skippa frågan istället.

Får kika på det där, hur man nu gör. Är så förbannat oteknisk :P

Hur går det för dig nu, hur känns det när inläggningen är en bit bort och sådär?`
kramar

2014-11-20 @ 00:03:58
URL: http://www.uturanorexin.blogg.se
Postat av: Urblekt

Skulle valt att äta kolhydrater enyday. Shit det är min basföda, vad vore jah utan!? Styrkekramar till dig!

2014-11-20 @ 10:07:28
URL: http://urblekt.blogg.se
Postat av: TicTacToe

Här har du en till person som trots att jag är ytlig av mig så skulle jag aldrig försaka en sådan sak som kolhydrater! De flesta som svarat på den frågan är väl personer med en ätstörning och då är det ju inte så konstigt om de väljer bort något som oftast ger ångest...

2014-11-20 @ 15:06:35
URL: http://tictactoe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0