Att kamma noll

Nu tre veckor efter att jag efterfrågade ett svar från scä om hur dom tänkt sig upplägg och vad resultatet skulle bli med tre gånger fyrtiofem minuters samtal kan vi konstatera att det inte blir någon hjälp från ätstörningsvården. Hennes plan var att... få mig att äta. Det där med känslorna och sådär brukade hon inte direkt rota i. En sån där som tycker att det löser sig bara man är normalviktig och tuggar snällt. Eftersom jag vet att det inte riktigt fungerar så för mig så blir det inget.
 
Hon hänvisaed till psykiatrin. Jag svarade att dom inte kan något därav remissen. Därefter hänvisade hon till mando och när jag sa att jag inte kan gå där eftersom jag inte äter kött tyckte hon att jag skulle bita ihop och göra det om jag nu ville bli frisk. Jag hade svåra problem med att välja skratt eller gråt.
 
Tack för eh... allt.. scä. Tack för alla möten när jag gråtit, inte velat leva och inte kunnat tänka eller andas. Tack för känslan när jag sitter hemma och har så ont i hela själen och känner mig mindre värd än smutsen runt golvbrunnen i badrummet. Tack för att jag än en gång fått veta att det är värdelöst att försöka få hjälp, att jag är fel. Tack för att ni stampat på mig så jag inte kan låta bli att tycka att det där jag känner, att jag är värdelös, delas av er också.
 
Tusen tack för alla tårar.

Kommentarer
Postat av: TicTacToe

Det är så tragiskt att du ska behöva få ett sådnat dåligt bemötande. Även om det är svårt att inte låta sig påverkas så får du tänka på att detta är enskilda personer som inte känner dig och din problematik. De avgör inte ditt värde eller behov av hjälp. I detta fall har de gjort en grov felbedömning och jag tror att du känner det innerst inne. Hur är det med att åka iväg och få behandling på Capio i Varberg eller MHE-kliniken?

Sv: Tack för din förklaring om hur det beteendet ingår i perfektionistiska området. Fick mig en bra förklaring/förståelse :)

2015-03-21 @ 20:28:01
URL: http://tictactoe.blogg.se
Postat av: Nathalie

Alltså de där med att man måste äta kött är ju helt vansinnigt!!! Blir arg över de mesta som rör ätstörnings"vård". Tycker bara att det är idioti med massa människor som ska sätta sig över en och förminska en.. Usch.. Kram<3

2015-03-21 @ 21:16:45
URL: http://nouw.se/naatly
Postat av: Ann Pettersson

Va i he.! Bit ihop och ät kött, såborde det inte få vara! Håller på och spånar på ett debattinlägg om ätstörningsvården och det måste jag ta upp. Tack för att du delar med dig och jag önskar dig bättring!

2015-03-22 @ 02:25:10
URL: http://nouw.com/Annorlunda
Postat av: Maria

Alltså detta med att man måste äta kött! Blir galen! Ska fan göra en anmälan till patientnämden, det kan ju inte vara baserat på vetenskaplig evidens.

Svar: Jag har ingen aning men det känns rätt kränkande när man nekas behandling på grund av val man gjort som person. Hade grunden varit religion hade ingen ifrågasat tmen eftersom mitt beslut är fattat utan en gud att hänvisa till så gills det inte. Oavsett hur stark övertygelsen och motivationen är.
uppfortsomfan.blogg.se

2015-03-22 @ 08:48:58
Postat av: Miss Lyckad

Så det är alltså helt i sin ordning att neka en svårt sjuk person vård för att man tagit beslutet att inte äta likdelar? Det är ju inte helt ovanligt att man inte äter kött pga tex religiösa skäl. Ska de också bara bita ihop? Härligt med överförmyndarfasoner....

2015-03-22 @ 18:23:41
URL: http://avoidantpersonality.blogg.se
Postat av: Allt oviktigt

Men fy så tråkigt att du inte får någon vettig vård. Har lite svårt att förstå vad kött har med saken att göra alls. Behandlingen måste kunna anpassas till individen.

2015-03-23 @ 18:50:34
URL: http://alltoviktigtochviktigt.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0