sick stupid and fat

Det går inte åt rätt håll.
 
Idag åt jag chokladbollar till lunch och klädde på mig för att gå ut. Satt på sängkanten i en halvtimme innan jag gav upp och försvann tillbaka in i landstingsmjukisarna. Dom som är det enda jag orkar ha på mig när jag känner mig så gigantiskt tjock som jag gör nu. Det gäller bara att försöka bortse från det faktum att dom hänger uppe fast märkningen säger 90-100kg.
 
Att jag äter äcklar mig, förstöroch förgör mig. Det är inte bättre att äta, inte bättre att vara normalviktig. Jag är lika sjuk, bara med ännu mer kroppsångest. Det blir inte bättre med tiden om jag bara fortsätter. Det är därför jag faller tillbaka igen. För att jag är sjuk i huvudet och det botas inte genom att äta.
 
Jag tror faktiskt inte det botas allt.
 
 

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Nej, det botar absolut inte allt. Håller helt med dig där! Det finns så mycket mer bakom en ätstörning. Jag skulle vilja påstå att det alltid finns en orsak till varför och det är DET man måste jobba med. Att "bara" gå upp till en normalvikt för att sedan klassas som frisk eftersom bmit säger det är både fel och sjukt!!
Kram<3

2015-03-23 @ 17:27:22
URL: http://nouw.se/naatly
Postat av: TicTacToe

Håller med dig och ovanstående kommentar. Jag mår mycket sämre psykiskt av att väga mer och äta bra. Det har aldrig fungerat som någon mirakelkur att äta mer och gå upp i vikt. Man botas inte. Samtidigt försöker jag intala mig att man har bättre förutsättningar om man ger kroppen det den behöver, att man inte blir lika sårbar.

2015-03-24 @ 20:56:36
URL: http://tictactoe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0