Banana Pancakes

Sitter och vrider upp "Banana Pancakes" på hög volym och blir sådär lite lagom nöjd i kroppen som jag alltid blir av Jack Johnsons röst. Har ett anteckningsblock framför mig och ska skriva en artikel om chokladtillverkaren Coppeneur till ett chokladforum. Tet är precis urdrucket och handledsvärmarna är på. Jag försöker göra det ok. Ångesten jagar ändå. Ska ignorera.

Har skrivit ut några bilder på illrarna att sätta upp på väggen på avdelning, saknar dom redan nästan. Satt med Alinda skitfia igår när vi tittade på tv. Hon låg sådär lagom behagligt ihoprullad och snusade lugnt. Finaste tösen. Idag ska dom få sin jullax, toppad med lite grädde och äggula, smaskens säger dom om det. Kladd säger jag=)

Har jag fått något intressant i julklapp då? Ja, objektivet såklart. Provade det igår, ska snart orka titta igenom bilderna och se om det blivit något bra. Sen fick vi äntligen äntligen den där marmorskivan jag önskat mig i säkert sju års tid. Så nu är vi laddade och klara för att temperera choklad på riktigt. Inget mer hattande med termoteter som aldrig visar rätt temperatur. Lite böcker såklart, bra att ha något att läsa för långa timmar inomhus på avdelning. Sen fick jag två underställ, ett i ylle och ett vanligt, perfekt, nu kan jag slänga dom som är alldeles för korta i armarna. Tunna yllefingervantar att ha under tumvantarna så jag slipper frysa om händerna. Ett par jättefina örhängen och en (nej två men den ena ska bytas) mandelkvarn så jag kan baka med malda nötter och mandlar. Sen fick vi massa gott te och lite teburkar att ha det i. Lite pengar också så vi kan köpa en hylla att sätta upp i köket och ställa alla fina teburkar på. Det kommer bli fint och skönt att få ut dom ur skafferiet, våra teburkar tar upp nästan en hel hylla, vi har ganska många sorter... och choklad!

Så, meningslöst ordbajseri färdigt. Återgår till Coppeneur!

Kommentarer
Postat av: minna

sv: nja, att jag inte får mer stöd är en slags kombo av flera saker. Att jag gått i dagvård förut o inte vill göra om det igen, att det är långa köer till all hjälp, att den här inläggningen gick fort och var kort så vi hann inte planera nåt... från båda håll alltså. Jag ska dit i januari o träffa enhetschefen, o i sitt mejl skrev han att syftet var hur vi ska planera vidare. Så kanske har han tänkt nåt.



Bra med underhållningsgrejer till avdelningen! Jag hade böcker, filmer, stickning, musik, inspelade radioprogram... sen blev det inte riktigt så mycket tråk-tid, för det var rätt mycket inbokad tid, som mat, vila, samlingar, grupper. Och resten av tiden satt vi och pratade i soffan el såg på tv.

2010-12-27 @ 19:53:02
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: Tant P

Såhär innan läggdags så satte jag tillbaka en bok bland de andra och kom då att tänka på tantet; du borde läsa svålhålet av mikael niemi om du inte redan gjort det. I klass med liftarens guide till galaxen som jag har för mig att du faktiskt uppskattar. Bara sådär ändå. Kram!

2010-12-28 @ 01:00:28
URL: http://paulinaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0