Mitt favoritresemål

Dåliga jag har ju hoppat en rubrik!!

Jag är inte så mycket för att flänga runt långt bort. Faktiskt. Men några ställen har jag gillat.

För det första älskar jag gotland. Dit skulle jag kunna tänka mig att flytta. Alla årstider, möjligen att jag skulle vilja ha bättre vinter men jag har en stark kärlek till ön.

Sen gillar jag av någon anledning London, jag avskyr storstäder och folk men jag gillar London. Kanske kan det ha att göra med alla parker och dom fantastiska färdiga salladerna och mackorna som finns överallt som gör att man jämt kan ha picnic och slipper äta på resturang (som jag ogillar och alltid har gjort, sitta still ju!). Sen pratar dom ju ett språk där jag faktiskt kan kommunicera och det gillar jag. Jag kan orientera mig efter skyltar och fråga efter en toalett och vara säker på att dom vet vad jag vill. Ja, jag är trygghetsnarkoman.

Sen, fjäll. Kalt, kargt och utsikt. Stormkök och vandra. Det var evigheter sen sist men jag älskade det då. Jag drömmer om en sån semester.


En oklippt morgontrött Hanna äter mango till frukost i en Londonpark
(april i år)

Kommentarer
Postat av: Cilla

Har själv varit i London en gång tidigare, världens underbaraste ställe och skulle verkligen inte tacka nej att åka dit igen :)

2010-12-01 @ 10:10:51
URL: http://bloodysabbath.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0