Gårdagens rubrik var "Min bästa vän"

Och igår var jag för trött och utslagen för att skriva något om det. Vaknade med halsont och alldeles för trött hjärna efter kaosnatten och gick som i dimma hela förmiddagen. Sen hade jag samtal på psyk och efter det gick jag runt på stan och väntade på Jonathan eftersom vi skulle på bio. Första gången på.. ehm.. ja alltså jag kan inte ens komma ihåg vilken film jag såg senast jag var på bio. Sen kom jag hem, såg på house satte en deg och somnade och sov i åtta timmar. Vaknade med halsont igen men bättre och jag har faktiskt lite av tankeförmågan med mig idag, woho!

Så, dagens planer? Brödet och sojabönorna är färdiga och ligger i frysen. Lussebulledegen står och jäser och sen ska det bakas och mjuk pepparkaka. Med lite tur så får jag finbesök i helgen och då ska det adventsfikas. Så det så. Sen tänkte jag experimentera fram någon ny maträtt i vanlig ordning. Sen hoppas jag på att Jonathan kommer hem och är jättesugen på att städa, för det är INTE jag. Vore mysigt att gå ut också.. det är snö. Hmm.. jaja, jag måste ju i alla fall gå till ica för att handla.


"Min bästa vän"

Det är en rubrik som jag känner mig rätt ställd inför. Vad ska jag skriva här? Om vem? Om vad? Det var länge sedan jag hade en bästis på det sättet man kan ha när man är liten. Ja, jag var väl just liten senast jag hade en sån. Nu är det ju annorlunda. Jag har några mycket nära vänner men att rangordna så en är min bästa vän. Nej. Dom är bra på olika sätt, jag vänder mig till dom i olika situationer, gör olika saker med dom, och saker med flera vänner också.

Dom har liksom olika betydelse men inte mer eller mindre. Men kanske är den bästa vännen ändå min man? Vi har hållt ihop i åtta år. Vi har sett varandra växa från små söta sextonåringar i första klass på gymnasiet. Vi har följt varandra när vi utvecklats, lärt oss om livet. Vi har flyttat hemifrån ihop. Vi gör faktiskt nästan allt ihop och jag är alltid trygg, mår alltid lite bättre när han är med. Vi skrattar åt samma saker. Han är en väldigt fin människa helt enkelt.

Annars har jag mina älskade Skaratanter. Och Magdalena. Det är underbara människor allihopa. Dricka te och prata, sy och virka. Ha midsommarfester. Finnas och vara. Det är bra vänner.

Kommentarer
Postat av: sandra

sv: haha men jag är lite svår på grejer att ätaXD jag gillar itne risifrutti riktigt heller XD men pepparkakekladdkakan hoppas jag på :) jag lovar att berätta hur den var:D

hoppas jag med på ett bra läkarbesök tihi:) vill ha nåt mot den envisa ångesten nununu!:P



oj vad kul du ska ha idag:) jag ska städa bara .__.

2010-11-24 @ 13:33:38
URL: http://tunnare.blogg.se/
Postat av: camilla

ÅÅ mums en riktig bakardag då :D älskar kladdkaka verkligen, eller jag älskar alla kakor och bakelser tror jag :D utam budapest tårta xD



Kanderade mandlar har jag aldrig smakat på faktiskt, vad är det för något egentligen?



Idag har jag sett på tv och pusslat :D och lagat mat hihi. En slappisdag idag med :D



Kram

2010-11-24 @ 14:44:17
URL: http://www.resanupp.devote.se/
Postat av: sandra

hihih :) julmust nää tack:P gillar inte kolsyra typ haha och de är vääääldigt mycket kolsyra i de tycker jag:P ischoklad är blää och knäck är jobbigt haha:P julknäcke och ost gillas inte heller här XD men jag gillar paradisasken, den är ju julig:D:D och fullkornspepparkaka med brie, räknas de?(A)



Jag hoppas verkligen på att få hjälp av några piller:P så dum är jag (Y)

Jag älskar också att baka och laga mat:D brukar också exprimentera:D men jag får inte börja leta julrecept fören på första advent har jag bestämt XD men de är snart :D:D

2010-11-24 @ 15:58:17
URL: http://tunnare.blogg.se/
Postat av: camilla

Nja godis slår det inte :P är en riktig suckers för choklad :D men kakor kommer strax därefter och chips av alla dess slag. Är en riktig godisråtta :D



jaha :) smart ja känner mig nu:P jag minns när jag var i england då stod de o sålde brända mandlar på gatorna överallt o de doftade ju himelskt :D



Ja pusslet är färdigt nu :D trodde aldrig jag skulle lyckas att få ihop hela :) brukar alltid ge upp annars ^^



tack :D När jag äter frukost och mellanmål äter jag ensam och till lunch och middag äter jag tillsammans med någon i familjen :) men pappa har allt koll på om jag tar mellanmål så de har väl i stort sett koll på mig hela tiden :)



Hur blev kakorna nu då? :D

2010-11-24 @ 16:55:42
URL: http://www.resanupp.devote.se/
Postat av: Emelie

Hoppas du kan få i dig en lussebulle idag och vakna upp imorgon. Men vadå, klart du gör :D

2010-11-24 @ 20:27:49
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Emelie

Hoppas du kan få i dig en lussebulle idag och vakna upp imorgon. Men vadå, klart du gör :D

2010-11-24 @ 20:28:07
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: sandra

sv: haha jag gillade läsk förut men nu, nää, pepsimax kan vara okej, men då vill jag gärna ha den lite avslagen hahahah lol på mig:P men jag brukar typ veva i glaset med en sked så att mycket kolsyra försvinner XD

haah jag äter all min choklad direkt från kylen, gillar den inte annars:P till och med mitt naturgodis ligger där XD



Fullkornspepparkaka med brie är gott:) men nu under december kommer jag ju ha lucköppning med godis varje kväll också:)

Nää glögg gillar jag inte heller, haha gör du de?



Jag ska dit imorgon så får vi se om de blir piller eller ej:P

Haha café de låter toppen:D

2010-11-24 @ 21:28:59
URL: http://tunnare.blogg.se/
Postat av: sandra

hihi:P kall choklad är gott:D dock blev naturgodiset för kallt haha så de är typ stenhårt nu:P

Jag ska köpa grejer till kalendern på fredag:D woho längtar som tusan en kalender är ju ett måste:D jag gillar inte heller alkohol fan vilket sammanträffande :D thé med pepparkakesmak dricker jag istället för att få lite stämmning haha :D Imorgon är jag där klockan 10, hörde att du också ska dit?^^

2010-11-24 @ 22:01:07
URL: http://tunnare.blogg.se/
Postat av: sandra

haha men den är ju inge god när den är mjuk XD(A)

Jaa de kommer bli askul:D längtar haha:P

vi är så lika haha:P

jaa stepwise tog ett tag jaa:P

men jag har inte tid hos birgitta jag har gudrun imorgon:P

2010-11-24 @ 22:17:21
URL: http://tunnare.blogg.se/
Postat av: sandra

Vit choklad är inte favoriten här heller:D om du tänker på naturgodisarna är de yoghurt:P

Hahah jaa men de va skitkul testet haha typ inte men:P

jaa det är gudrun har träffat henne tidigare, hon är läskig^^

2010-11-24 @ 22:32:44
URL: http://tunnare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0