Efter en natt under mitt älskade kedjetäcke

Det är svala kvällar nu. Det är luft som en syrligt äpple, krispig och klar. Höst på väg. Jag får njutningsrysningar. Det är så välbekant, så efterlängtat och jag känner mig så hemma. Melankolin som kommer med hösten har alltid fungerat bättre med mina känslor. Min dysfunktion minskar lite. Höst ska vara lite depp, lite krypa in i varma filtar och göra varmt te och tända ljus. Så som jag gillar det. Så som jag orkar. För att inte tala om att höst är det vackraste som finns. När trädens löv ser ut att stå i brand. Fält med mogen säd. Höstens färger tilltalar mig definitivt.

Förra årets löv


Kommentarer
Postat av: minna

Gillar också hösten. I början, innan det blir jättekallt och mörkt. Hösten känns lugn. Vardag. Man behöver inte vara glad och ha roliga planer, som det känns som på sommaren.



Jo, jag tänker också att det vore skönt att göra en utredning och få ett slags svar på varför mitt liv inte funkar... och jag har hört att man kan få mer hjälp på olika sätt, bara för att adhd räknas under lss och inte "vanliga" psykiska diagnoser.



Låter som bättre med kedjetäcke än bollar. Åh, jag vill ha!Ska till läkaren om en vecka ungefär, kan ju kolla om de har arbetsterapeut där eller om hon vet nåt om hur man gör annars.

2011-08-13 @ 11:01:37
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: Emelie

Jag håller me ddig fullständigt. Varmt te, varma soppor, filtar och filmer och bara kunna kura hemma utan någon annan ursäkt om sjukdom eller nedstämdhet. Underbara mysårstid.

2011-08-13 @ 11:12:53
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Emelie

Åh, gud. Korsord och pussel - två hela underbara saker. Tack för påminnelsen! Hade glömt att det fanns så mysiga ting.



Haha, smart!

Dock har vi ingen couscous, och ingen ekonomi för att lägga penga rpå det just nu heller. Jag tycker om mackor, annars. Och är det bara en helg hinner jag inte tröttna för livet, bara för stunden. Så blir det extra mysigt att laga spaghetti bolognese och kyckling- och baconpaj senare :>

2011-08-13 @ 11:45:08
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: minna

aha, nä, asberger har jag inte. kanske vissa drag, men jag tror inte jag skulle få diagnosen. jaja, då är det bara fortsätta harva på bäst man kan på egen hand då...

alltså jag vet inte ens om det finns en arbetsterapeut men jag har hört att det är dem som kan fixa bolltäcken.

2011-08-13 @ 12:52:46
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: Jessica - En flicka som är stark

usch, jag gillar inte alls hösten...



Skönt att du fått sova med ditt kedjetäcke nu :)

2011-08-13 @ 15:51:10
URL: http://jessi91.spotlife.se
Postat av: Patricia

Hösten är fin och jag gillar den, ibland. Men det är en bra årstid för oss som gillar att gömma oss ínne med tända ljus och mys:) Synd bara att löven faller så fort från träden.



Min mage, ja, den lever sitt eget liv nu. Vet inte varför. Känns som symtom på överkänslighet, men man kan väl inte vara överkänslig mot all mat?!

2011-08-13 @ 21:46:07
URL: http://patriciac.blogg.se/
Postat av: Patricia

Samma här. Idag har jag sovit tretton timmar, tretton. Det är ju inte klokt! Ändå är jag fruktansvärt trött och skulle nog kunna sova minst lika länge till. Klockan är två och jag har inte ens rest mig ur sängen:( Att jag sedan fått feber och ont i halsen med gör mig så pepp på livet!



Hur är dina tankar idag?

2011-08-14 @ 13:46:34
URL: http://patriciac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0