Dagens humor

Dagens asgarv stod SL (stockholms lokaltrafik) för. Tackar!!

Efter min femtio minuter långa promenad i vind och snöfall med nysnö halvvägs upp till knäna (ja bussarna var ju inställda) nådde jag tunnelbanestationen. Medan jag stod och väntade på att dom tre minuterna (15) det tog innan min tunnelbana dök upp läste jag informationen som rullade fram på informationsskylten.

Först informerades vi om att all busstrafik i hela länet var inställd pga halka.

Nästa glada tillrop var att tunnelbanan inte gick mellan Gullmarsplan och Hagsätra pga strömavbrott, bussar ersätter.

Någonstans där började jag småflina för mig själv. Alltså.. bussarna kan inte köra för det är halt. Men ersättningsbussarna, dom halkar inte? Moahaha. Jag är lättroad.

För att berätta om resten av min resa så kom jag halvvägs med tunnelbanan, sen var det vagnfel någonstans inne i stan så vi blev stående. Hurtig som jag är så promenerade jag sista biten på någon halvtimme sådär. Sen fick jag äntligen gå på det enda färdmedel som SL kunde få att fungera idag nämligen tvärbanan (spårvagnen) som punktligt avgick var tionde minut. Helt enligt tidtabell.


Sen har jag ätit så läskiga saker som friterad tofu och citronmajonäs till middag. Ja lite couscous och grönsaker också. Jäkligt gott om någon undrar. Och onormal som jag är så åt jag minst en och en halv portion. Så, ångest till efterätt. Jajjamen. Fan ta normalt.

Kommentarer
Postat av: Fia

Ingen är normal. Det finns inget som heter normal! Det enda som ens kommer i närheten när det gäller det där är att äta när man är hungrig och sluta när man är mätt. Scä har enligt vad jag hört en tendens att sortera människor i fack med förutbestämda "egenskaper", så om du inte är "normal" enligt dem ska du bara vara glad för det! (Hoppas du inte tycker att jag kommer här och lägger mig i..) Lycka till med allt!

2011-02-11 @ 23:43:29
Postat av: Petris

Jag håller med Fia. det finns inget som är normalt. Alla är vi olika och då borde det inte finnas ett ruttet papper som alla ska gå efter, när vi har så olika kroppar, ämnesomsättningar osv.



sv: Mumms! Vaniljbullar är dom bästa ;) Och du har rätt.. dom läker många sår!

2011-02-14 @ 08:43:20
URL: http://barapetriis.blogg.se/
Postat av: Petris

Är det längesen du började äta regelbundet? Jag är likadan. Fast vet ju vad det beror på - oregelbundna och konstiga måltider. Jag är säker på att din förbränning kommer komma igång snart, det gäller bara att stå ut.



Haha, blev dom goda då?:) ELler hur! visst smakar dom annorlunda när dom är snurrade?;) så mycket göttigare.



Tack detsamma finis, du är bra!

2011-02-14 @ 17:57:09
URL: http://barapetriis.blogg.se/
Postat av: astrid

svar: bäst är ju att äta så man känner sig nöjd och mätt istället för att begränsa efter normalportioner/kalorier! :)



åh, denna kollektiva trafik i vintervädret. här i finland är tågen försenade en halv till en timme jämt och ständigt! :(



kram<3

2011-02-14 @ 21:40:49
URL: http://astridsvisdomar.blogg.se/
Postat av: Twiggy

Det där är ungefär min humor också. Varför halkar inte ersättningsbussar?;)

2011-02-17 @ 13:39:32
URL: http://twiggyrosablingbling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0