Dagen

Jaha, både positivt och negativt idag.

Började dagen med hysteri för att gröten var för lös... vad i hela friden är det för larv tänkte jag samtidigt som jag stod med gråten i ögonen och paniken i rösten och försökte övertyga och förhandla om att det inte gick att äta. Det gjorde den såklart. Det var ju bara att tugga och svälja precis som om den hade varit lite tjockare.

Nästa projekt för dagen var att prova en frystnäringsdryck för att äntligen få något med lite glasskänsla. Hua var min åsikt. Efter två tredjedelar gav jag upp, kände mig bara illamående av det. Då kom duktigheten in, istället för att ge upp och vara sjukdomsnöjd över att slippa det sista så gjorde jag mig en liten knäckemacka för att ersätta.

Efter lunch och mellanmål som fungerade bra kom nästa utmaning, eftersom jag skulle på en föreläsning eller vad man kan kalla det om målvaktsspel och målvaktsträning i andra änden av stan och det var mellan sex och nio så hade jag och Jonathan bestämt att vi skulle mötas i stan och äta på tacobar innan. Naturligtvis panikade jag inför det. Vägrade äta vid slussen för det är nere i källaren där och jag tycker det är halvsunkigt (jävla ursäkt?) så vi fick åka in till nästa ställe. Därefter lång ångest över att dom inte hade något jag ville ha. Äter ju halv portion och jag insåg att det enda jag var sugen på var en nacho deluxetallrik och dom finns bara i normalportion (såklart). Jonathan ordnade dock en halv portion. Så kom nästa bakslag. Den vegetariska färsen var hysteriskt starkt kryddad. Har inte ätit där på flera år så jag har inte provat den, åt kött senast jag var där. Den var för stark, både för min mage och mina smaklökar så jag petade i mig några chips som jag skrapade rent (jo tillochmed Jonathan sa att den var stark). Där kunde jag gett mig, låtit skittankarna vinna och vara "nöjd" och "glad". Visserligen var ångesten såpass stor över alla misslyckanden att jag kanske inte fick i mig tillräckligt men vi gick faktiskt till coop och köpte en brödbit och en banan så jag fick i mig något. Seger. Ja, det får det väl räknas som? I alla fall litegrann, att faktiskt bita ihop och ändra tankarna och köpa något ätbart.

Sen har jag en ny upptäckt. Efter att jag förra veckan insåg att jag numera gillar oliver som jag avskytt tidigare så bestämde jag mig för att ge lakrits en chans också. Köpte Pandalakrits och ta mig tusan. Det var gott det med. Så jag tog faktiskt två bitar. Bara för att.

Det var min dag. Nu ska jag försöka sova innan jag ska upp och äta igen. Och morgondagens projekt blir att prova en uppvärmd chokladnäringsdryck som "varm choklad". Och äta en bulle eller något för att fira att det faktiskt är min namnsdag imorgon.

Kommentarer
Postat av: camilla

Grattis på namnsdagen :)

Superstarkt gjort med tacobaren, att du inte nöjde dig utan faktiskt köpte bröd och banan till :D



Asså, ja har nästan bara hört bra saker om mac, vad är de som gör att den är så bra?:P vad är skillnaden så att säga?



Jag älskar också allt bröd :D från det grövsta till det ljusaste :) hönökaka är nog en liten favorit dock eller fräska ciabatta :D mums!



Jaa du får testa värma chokladen och tala om för mig vad du tyckte sen :D jag har 5 olika smaker hemma nu så de är nästan svårt att välja vilka man ska ta xD haha. men banan får du prova nästa beställning :)



Pussel är super, man får verkligen tankar på annat. Alla 4 pussel vi har är sånna med kaos haha, de tar ju tid eftersom alla gubbar har samma färger på tröjrna osv.. allt för tat göra de så svårt som möjligt:P

2011-01-05 @ 08:25:32
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Emelie

Grattis i förskott på namnsdagen.



Jovisst, visst sade jag att det kommer bli tufft? Än så länge tycker jag du klarat dig galant (vilka är inte lite veliga med maten i början?) och att du kanske inte hoppat över eller ätit avsevärt mindre ETT ENDA MÅL. Det är tummenupp på dig, Hanna. Kom ihåg att det ÄR viktigt att du äter rätt, och varje måltid räknas. Försök få i dig allt, skit i alla anorexins urfåniga (ja, för det är ju precis vad de är - märker man efteråt) ursäkter att inte äta och allt som blir mindre, ta och kompensera med något annat (som knäckemackan!).



Kryssning är härligt. Jag älskar kryssningar. Jag ska gå bananas på tax-free-godiset, jag!

2011-01-05 @ 09:19:23
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: camilla

Ja men exakt, tycker du är superduktig :)



Vilken tur att chokladen smakade bra då :D får jag kanske ta och testa någongång då o värma den, fast jag gillar glass känslan som blir när man fryser dem:P men choklad smakar lite som pucko tycker jag :D



Nää fyyyyy vi hade ett pussel där hälften ungefär var blå himmel med sett stort grönt träd i där alla bitar såg ungefär likadana ut, snacka om att det var jobbigt, puuh! haha



Idag ska jag handla lite, keson är slut :O och sen laga mat, har inte bestämt vad än men ikväll till middag ska det bli någon typ av "utmaningsmat" funderar på canneolnni eller hur sjutton de nu stavas xD har aldrig smakat det men e ju pasta och grejs..

sen blir det pussel och så ska jag o pappa kanske åka och fixa present till syrran som fyller år snart :D



Hoppas du får en riktigt bra dag och jag måste bara säga att jag är så glad för din skull för jag tycker verkligen du kommit långt och att man på något sätt märker att du verkar gladare och piggare nu? :) iaf känns du mer positiv :D ta hand om dig underbara

2011-01-05 @ 10:02:05
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Lilla My

Skönt att inte vara ensam om att fortfarande vara lite barnslig, men det är väl tillåtet.



Du är duktig som testar på lite olika saker. Hur kommer det sej att du slutat med kött? Jag äter typ kyckling och räkor, någon enstaka gång blir det kött (typ som nu i jul då jag testat julskinka). Annars är det nej tack till kött för min del.



Fortsätt kämpa fina!

2011-01-05 @ 10:32:57
URL: http://www.metrobloggen.se/minimy
Postat av: camilla

Joo vet, men de e läskigt att byta gröt:P sen kall gröt med yoghurt och kanel är ju så gott :D



Du ÄR duktig, men jag tror man hat svårt att se de framgångar man faktiskt gör för jag tcyker inte jag är specieltl duktig jag heller men sen om man tänker tillbaka så har jag ju gått från att knappt äta till en massa mat på bara 7 veckor.. de tar ju tid sådant här. och tänk vilka framsteg du faktiskt gjort på jättekort tid :)



Ja du får frysa chokladen till imorgon och säga vad du tycker om det hihi :D



Haha de e höjdpunkten på mina dagar med. att gå till mataffären som ligger 2 minuter bort xD usch vad de låter :P längtar till jag får börja gå till stan som vanligt folk igen haha.

Ååå då hoppas jag att lunchen blir riktigt smaskens :D



Bulle ska du absolut ta, vad är en namnsdag utan bulle liksom? :) längtar till semledagen haha!



2011-01-05 @ 11:48:56
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Emelie

Jag börjar ana små positiva glimtar i en annars negativ vardag - det gör mig glad. Det är okej att börja försiktigt - så länge man inte går så långt att man mesar. Sedan har du ätit kardemummabulle med vaniljklegg (nomnom), så klart klarar du en vanlig bulle också. Vad är skillnaden, liksom? ^^



Men det är nog så. I början inser man inte riktigt hur svårt det är. Kanske inte ens i mitten. Det var bara ett litet tag sedan som jag insåg att jag verkligen var tvungen att ta i med hårdhandskarna (när jag inte gått upp något på tre veckor, remember?). Men det kommer ju med tiden.



haha, oj, jag såg fel på tiden (trodde du skrev detta igår, fastän det var lite över midnatt). Så Grattis på namnsdagen, idag!



Vi får se om det blir någon kryssning, blev strul med hytterna. Men JOBBA, det vill jag bannemig!

2011-01-05 @ 12:55:10
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: minna

grattis!

och grattis till en bra genomförd dag! låter som att du verkligen kämpar för att vinna över anorexins tankar och knep. det är okej att det blir fel och att man inte klarar allt i början, bara man fixar till det, och det gör du ju!

bullar är gott! jag har planer på att baka det när jag kommer hem.

2011-01-05 @ 16:30:03
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: [kampen tillbaka]

Du kämpar på och gör ditt bästa

det är duktigt av dig Hanna.

Grattis på namnsdagen, unna dig något gott du:)

kram

2011-01-05 @ 16:32:08
URL: http://mergimebytyqi.webblogg.se/
Postat av: camilla

Haha för mig är det råggröt:P men ska testa byta, imorn kanske^^



Har du smakat den vanlig någongång? jag har aldrig drukit dem vanligt utan alltid fryst dem xD då är de godast iaf :D



Haha jaaa verkligen, här löses de en hel del korsord också:Pjaa eller hur, så du får inte heller röra på diG??



Gott :D kardemummabulle? är de som kanelbulle? och tryffelkaka har jag aldrig hört om:P e de choklad?

Det hoppas jag med för hur gott är inte seemla med marsiipan ?:D



De gick inget vidare haha, jag och pappa åkte iväg och jag va så hungrig när jag kom hem att jag inte orkade vänta på det :P istället blev det vegetariska snitslar, väldigt gott det med :D Canneloni blir det imorgon :D vad har de blivit för god middag hos dig idag?



Kraam

2011-01-05 @ 19:03:57
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Emelie

Jo, men du har alltid så negativa tankar i fokus att jag tror du BEHÖVER se på det positiva. Fake it 'til you make it i sann och direkt betydelse. Annars kommer du aldrig kunna se någonting bra med någonting du gör.



Det löste sig faktiskt med hyttarna! Jag och pojkvännen får vår egna, tack och lov.



Jag brukade också ta halva av varje-någonting när jag inte kunde bestämma mig. Nu är jag frisk nog att skita i vilket och ta båda och. DET, om något, är frihet :)

2011-01-05 @ 19:38:38
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0