Statusuppdatering.

Igår var allt mest bara hemst tack vare en mycket elak ögoninlamation som gjorde mig halvblind, ljuskänslig och trött. Idag är det aningen bättre, kan titta på en skärm utan att det forsar ur ögat. Förutom det har jag ångest. Och har varit duktig och ordnat lite julklappar. Fast mest har jag beställt på nätet i år. Slipper trängas och umgås då. Sånt är bra. Skönt. Fann en underbar mössa på julmarknad igår, en mörkt rosa med polkagrisrandiga flodhästar, polkaflodgrisar med andra ord. Det var nog det roligaste som hände.
 
Det roligaste idag blir förhoppningsvis att prova glöggen jag köpte, det är kakao i den. Ska se om det kan få mig att uppskatta glögg.
 
För övrigt behöver jag nya glasögon, är mindre astigmatisk nu än då så nu när jag för ovanlighetens skull har dom på mig så är raka linjer böjda.
 
 
Fredagens roligaste var att min bild vann en fototävling... den här bilden:
 

Kommentarer
Postat av: Katrin

Stackars dig! Jag hade också en ögoninflammation nyligen, riktigt jobbigt var det och det tog ett par veckor innan det läkte.
Har läst din blogg ett tag och tänkte säga hej, även om jag inte bloggar själv :)
För min del tror jag inte att kakao räcker för att få mig att tycka om glögg, det får vara mycket kakao i så fall :)
Grattis till vinsten av fototävlingen :)

Kram från Katrin

2012-12-09 @ 21:16:35
Postat av: Elin

Att du ska drabbas av all skit också. Som om inte den "vanliga" sjuka vardagen är betungande och krävande. Men som sagt, vissa människor påstår att ingen krävs på att klara mer än det de slutligen klarar. I en finare mening dock, som jag förträngt. Men kontentan var det - att alla är starka nog för de prövningar de tvingas möta. Lite tveksam till det hela, men hur som helst, det jag ville säga var att om det är någon som klarar med en ögoninflammation mitt bland övrig smärta är det du. Att du dock ska behöva möta all smärta gör mig tämligen förbannad, "bara" för att du klarar det betyder ju inte att du nödvändigtvis måste utsättas för det. Nu har jag skrivit nog, du fattar vad jag menar - du förtjänar bättre. Du förtjänar rätt utredningar, rätt kontakt, rätt vård på rätt ställen. Så MHE tycker inte jag vore en så dum idé, du har provat det mesta annat i vårdväg.

Vi kunde blåsa på varandra så skulle alla problem ligga i högar bakom oss och ruttna. Tänk vad friska vi skulle kunna bli om det gick..

Hur blir jul? Känns det okej att den är på väg?
kramar

2012-12-10 @ 00:12:58
URL: http://www.uturanorexin.blogg.se
Postat av: Maja

Tror pappa köpt alla julklappar på nätet i år, ett ganska bekvämt sätt. Själv har jag bara gett pengar till mina syskon, har dock två kvar att lägga ut för. Sitter nu och hoppas på ett litet julklappasbidrag, fattig som man är, och ingen inkomst har man ju heller.
Massa kramar! <3

2012-12-10 @ 16:17:59
URL: http://cuilenya.blogg.se
Postat av: Diana Doss

ja men precis, man får försöka se sig själv i tredje person på nåt sätt. det handlar ju om att man ska acceptera sig själv för den man är Utan att trixa och fixa, för det är ju inte så vår kropp vill se ut.

2012-12-10 @ 22:54:23
URL: http://attborjalevaigen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0