Tisdag

Dagens ansträgning: en dusch. Första sedan i fredags.. jag mår inte bra med andra ord. Ett ganska bra sätt att mäta hur det står till med mig är hur lång tid det går mellan duscharna, främst hur ofta jag tvättar håret. På senaste tiden har det varit så att vare gång jag anstränger mig och tvättar håret så kommer jag inte ihåg när jag gjorde det senast.
 
Ögat mår betydligt bättre idag och har jag tur så orkar det med linser en stund imorgon så jag kan klättra. Det är omöjligt i glasögon, eller ja omöjligt med mina glasögon som gör det svårt med avståndsbedömning och gör raka saker böjda. Har för övrigt varit spännande att se hur min kropp har betett sig med inflamationen, den har skrikit ut att den har feber på alla tänkbara sätt. Jag har varit frusen, trött, öm i kroppen och luddig i hjärnan men inte alls haft feber. Det har varit precis som vanligt, jag ligger på den nedre delen av vad som räknas som normalt. Helt klart spännande. 
 
En bild på den fina polkaflodgrismössan, mina irriterande glasögon och en glimt av hur mitt öga såg ut i söndags.
 

Kommentarer
Postat av: emma

Men gud, vad är det för skitvård du blivit serverad egentligen? Ursäkta uttrycket, men det låter ju helt absurt. Jag förstår att du är trött. Jag förstår också att det varken är lustigt med hypokondristämplar och bråk. Det trista är väl att alternativet blir att stå utan vård, antar jag, och det är ju inte heller något bra. Jag har inte fått vård på många år och när jag fick det var det helt mot min vilja (var absolut inte motiverad/hade insikt osv.) så jag är inte insatt alls i hur det kan se ut, har bara läst/hört rykten. Men som sagt, inget av de alternativen är ju bra: dålig eller ingen vård.

Hoppas måendet och duschandet tar sig, skriv gärna om vadsomhelst ifall det på nåt sätt skulle kunna hjälpa att prata. Kram!

2012-12-11 @ 14:48:50
URL: http://www.dushi.blogg.se
Postat av: emma

*måste verkligen tydliggöra att det inte handlar om att "inte ha fått", jag har aldrig någonsin sökt. Helt självförvållat alltså!

2012-12-11 @ 14:49:49
URL: http://www.dushi.blogg.se
Postat av: Maja

Mössan var ju verkligen bedårande!
Skönt att ögat är bättre, krånglar minsta lilla sak är det ju väldigt lätt att låta det gå ut över allt annat.
Sv: Egentligen är jag inte trött på ämnena, utan snarare skolan i sig. Ingenting verkar tas på allvar och jag ångrar att jag valde estet. Skulle valt natur...
KRam! <3

2012-12-11 @ 16:30:51
URL: http://cuilenya.blogg.se
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

haha eller hur, som du sa, när man skrivit värsta deppinlägget och så får man kommentaren "haft en bra dag?". Det är ganska så respektlöst. Ibland går jag in och skriver typ någon liknande kommentar tillbaka.

Skönt med någon mer som förstår vilka känslor och tankar man får när man inte kunnat träna som man vill.
Krya på ditt öga♥

2012-12-11 @ 16:38:02
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Diana Doss

ja men precis, gyllene regeln baklänges får vi köra ;)

vad kul att du också gillar namnet :D jag är helnöjd måste jag säga :)

2012-12-11 @ 18:45:48
URL: http://attborjalevaigen.blogg.se/
Postat av: Julia

Usch, att bli sjuk när inte psyket riktigt är med heller är alltid extra jobbigt tycker jag. Man orkar liksom inte ta tag i något. Krya på dig och jag hejar på dig. Fortsätt kämpa trots att hela Sveriges sjukvård alltid vill jobba emot en... Kramar

2012-12-12 @ 12:02:59
URL: http://enrymd.blogg.se
Postat av: Elin

Har du gjort något särskilt med ögat eller kom det av sig själv?

Där har du rätt. Fina dagar skulle ge lite kämpaglad för att överleva de dåliga dagarna bättre.
Tja, kan hålla med dig där. Röra på sig i rätt mängd funkar ju om man har en kropp som är i form att göra det.

Så julen firas med familjen? Blir det att åka mellan din och Jonathans familj eller har ni delat upp det redan?

Njae, för första gången någonsin kommer vi dela upp julafton. Farmor första halva dagen och sen hem och fira resten av julen hemma. Är två timmar emellan så blir nog inte så roligt. :S
kramar

2012-12-12 @ 12:27:58
URL: http://www.uturanorexin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0