Iste

Vi avverkar eländet först. Jag har ångest vilket gör mig spänd. Så jag biter ihop konstant och sitter med axlarna strax under öronen. Och har ont. Ont, ont, ont i alla muskler och käken och huvudet och tja, allt över midjan på baksidan. Jag är inkapabel till att dricka. Idag insåg jag på kvällen att jag fått i mig ungefär en halvliter vätska.. och spelat match. Hela kroppen vrålar vätskebrist, jag borde ha lärt mig signalerna, borde kunna tyda dom tidigare men icke. Jag vet inte varför jag är så dålig på att dricka. Det är inte bara komma ihåget som är fel, jag har svårt att dricka. På samma sätt som det kan vara svårt att äta vid en ätstörning fast utan ångesten.. eh... ja alltså det känns fysiskt svårt, det liksom tar emot.

Nästa negativa sak, jag tror jag ska gräva ner mig och sluta försöka existera. Gårdagens nederlag sitter i och det känns som jag hellre dör eller går i ide än har ett liv där jag gör skitgöra som jag inte gillar bara för att det är det enda jag är kvalificerad för. Jag är ju inte ens så dum som mina betyg säger. Jag är banne mig smartare än dom flesta människorna. Jag kommer inte riktigt överens med skolor och undervisning bara...


Mer postivt, jag har druckit nu. Faktiskt något så extremt ovanligt som en dryck med kalorier i. Jag äter nog allt numera.. inte i alla lägen och inte lika lätt men det är inget jag inte tar i min mun. Däremot dricker jag i stort sett inget annat än vatten och te. Nu har jag gjort det. Iste med hallonsmak från citygross.

Jag har funderat på hur kul det skulle se ut om jag la ut dagens outfit.... Så annorlunda mot alla små söta sexton sjuttonåringar. Dessutom byter jag inte byxor varje dag, varsågoda att tappa hakan=p Eller tjocktröja för den delen heller.


Kommentarer
Postat av: Julia

Jag byter inte heller kläder varje dag. Du är riktigt fin som du är Hanna, försök komma ihåg det. <3



Kramar

2012-03-03 @ 22:49:37
URL: http://struntarivaddesager.blogspot.com
Postat av: Anonym

Sv: Exakt, det är så himla sjukt..

Och att du säger att dom inte behndlare dig nu gör mig så jävla förnammad, såhär kan dom inte hålla på! Du har inte funderat på söka hjälp någon annanstans, som på capio? Du ska inte behöva må såhär förjävligt. Dom hanterar verkligen vissa fall pinsamt tycker jag..

det är "bra" med mig, när det gäller anorexin mår jag bättre än på flera år men depressionen och självskadebeteendet hänger tyvärr kvar meen det är bara att kämpa på! <3

2012-03-04 @ 08:49:42
URL: http://brunnbergjohanna.spotlife.se
Postat av: Julia

Sv; Haha, ja man vet ju aldrig :P



Sorgligt att höra det, för du är ju verkligen bra som du är. :/



Styrka!

2012-03-04 @ 17:06:27
URL: http://struntarivaddesager.blogspot.com
Postat av: Johanna

Sv: Nej men exakt, varför ska man tjafs över så onödiga saker som bråk faktiskt oftast handlar om? Så patetiskt..



Som du säger, så är det alltid något som spökar. Som om man helt enkelt inte är värd att må helt bra, men det kommer väl får man hoppas.

Det här med din vård - jag tänker seriöst stämma dom. Ska vården behöva se ut såhär? Att man inte ska få vara annat än döende för att få riktig hjälp och för att man ska tas på allvar. Jag skäms verkligen.. Jag funderade på att söka till mando en gång men jag är precis som du, vegetarian så det sket sig. Annars tycker jag den kliniken verkar bra, iaf vad jag hört av andra.

Jag önskar verkligen jag kunde hjälpa dig, och du är inte tjock. Absolut inte, och du ska inte behöva svälta ner dig 10 kg för att du ska få hjälp för ditt psyke. Går du på psyk eller så? Kram

2012-03-04 @ 17:10:09
URL: http://brunnbergjohanna.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0