Kritdamm är kärlek

Det jag känner för min läkare är något annat...

För en mindre evighet sedan skrev han en licensansökan för melatonin till mig, en försök till att få någon kvalite på min sömn så jag kanske inte är dödstrött. Förra veckan frågade jag på apoteket om ansökan gått igenom. Jajjamen. Nu har jag inte provat än. För det här med piller är svårt för mig. Men, hur som, jag fick själv ta reda på om det gått igenom eller ej.

För ungefär en lika lång evighet sedan bad jag om intyg så jag kan söka övningskörningstillstånd. Min kära läkare har dragit ut på det och inte gjort något och velat och haft sig. Först ville han inte skriva intyg för han var rädd att jag skulle svimma bakom ratten av undervikt och för lite mat. Det var i våras eller somras någon gång. Jag åt då hyffsat normalt, utan svält i alla fall och var normalviktig med den där marginalen man ska ha. Risken att jag skulle svimma och vara trafikfarlig av den anledningen var ungefär lika stor för vem som helst. Och om det skulle spelat någon roll så har jag inte lätt för att svimma. Jag har faktiskt aldrig gjort det.

Senast jag hörde något från honom så skulle han kontakta transportstyrelsen och fråga om.. ja någonting. Jag förstod aldrig varför.


Så, idag fick jag brev från honom. Att träffas och prata med mig går uppenbarligen inte. Hursom, han berättar att melatoninlicensen gått igenom (tack så mycket för informationen) och att han inte kunnat ta ställning till huruvida jag kan köra bil eller ej. Nej men för tusan, träffa mig och gör en bedömning då! Resultatet blev ett intyg, eller ja.. en sammanfattning av min mentala hälsa som han sa att jag ju kunde skicka in om jag var fortsatt intresserad så kunde transportstyrelsen själva göra en bedömning. Det är bara det att det här utlåtandet innehåller felaktigheter. Som att jag har suicidtankar av växlande karaktär. Jag har aldrig sagt att jag vill dö, jag har aldrig sagt att jag har några planer på något sådant. Varje gång jag blir tillfrågad så svarar jag att jag inte är vansinnigt förtjust i att leva men att jag inte har några konkreta planer eller ideer på något annat. Och varje gång har jag menat det.

Han har också skrivit att jag har anorexia, eller kanske bara resttillstånd. Det är baske mig omöjligt att ha anorexia med en normalvikt. Det är liksom... själva grejen i diagnosen. En ätstörning kan man ha, absolut, men inte en anorexidiagnos.

Så.. jippijej, körkort kan jag glömma. Hur i hela friden tror käre doktorn att stackars transportstyrelsen ska kunna göra en bedömning baserat på hans ensidiga intyg när han själv inte anser att han kan göra det trots att han har tillgång till mina journaler sedan 2006 och har träffat mig personligen? Jag blir lite less. Jag är övertygad om att personer som inte är lämpliga att ha körkort inte får godkänt på uppkörningen... Varför kan jag inte få försöka?



För övrigt är det alltid lika.. jag vet inte, overkligt att se mina problem på papper..

Kommentarer
Postat av: Dedde

Tack snälla snälla !!:-)

Ger massa styrka till dig !



Ska fråga mamma vart grisisen kom ifrån :-) assöt verkligen! Hih

2012-03-05 @ 23:31:49
URL: http://deds.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv: Men eller hur, det är komiskt att man so behandlare inte förstår att det inte är hur lätt som helst att ha motivation.. Helt korkat.

Men du går inte hos den här kontaktpersonen på scä idag? Du har så jävla rätt, ätstörningar handlar inte om vikten det handlar ju om psyket, det är ju liksom en psykiskt sjukdom.. Blö!

2012-03-06 @ 09:11:04
URL: http://brunnbergjohanna.spotlife.se
Postat av: Patricia♔

Idiot läkare. Det minsta han kunde göra är väl ändå att träffa dig. Men jag ska inte säga något, de som jag har bett om hjälp är inte direkt intresserade av att hjälpa mig heller just nu verkar det som.

Hoppas hoppas att allt kan lösa sig för dig.

Kram

2012-03-06 @ 12:44:51
URL: http://patriciac.blogg.se/
Postat av: Linda

Asså vad tror läkarna att de håller på med. Anorexi betyder ju att man är mycket underviktig, vilket du inte verkar vara. Man kan inte vara anorektiker om man äter normalt. Det går absolut inte ihop. Ta inte de på allvar.

Ha de bäst.

Kram: Linda

2012-03-06 @ 18:59:16
URL: http://lindalouise.blogg.se/
Postat av: minna

men åh. läkare alltså. krångliga typer som ofta får saker fel och är då helt omöjliga att programmera om. går det att byta? eller gå via din samtalskontakt?

verkar ju heldumt att du inte får övningsköra, när det inte verkar finnas nåt som talar emot det.

och nej, att skicka in det intyget ger nog inte så mycket alls.



melatonin har jag läst om och försökt få min läkare att skriva ut. men hon lyssnade inte. "det hjälper nog inte och vi vet ingenting om det". betyder att hon inte orkar fixa eller ta reda på.

skriv gärna hur det är, om du provar dem.

Postat av: Anonym

Sv: jaa okej då förstår jag. Jag vet att dom behandlar normalviktiga.. Är ju jätte många på scä som har bulimi och i och med det är normalviktiga. Så jävla dåligt, du har verkligen fallit mellan stolarna. <3

2012-03-07 @ 08:18:13
URL: http://brunnbergjohanna.spotlife.se
Postat av: Julia

Du borde få en ny läkare eller nåt, för du är absolut bättre än det här!



Sv; Jag håller med, gillar alla årstider men slask och sånt är ju mindre kul. Jag är också av den åsikten att snön gärna får smälta bort med hjälp av solen och inte regna bort. Det är mycket trevligare då, och so what om det går snabbare med regn ;)



Kram

2012-03-07 @ 09:15:02
URL: http://struntarivaddesager.blogspot.com
Postat av: Patricia♔

Jag har en utmaning till dig i min blogg. Vore kul om du gjorde den. Kram

2012-03-07 @ 13:16:26
URL: http://patriciac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0