Kväller

Det är kväll igen.

Jag är inte säker på om jag gillar kvällar. Det är skönt att det som ska göras är gjort. Det är lugnt och tyst. Mörkt. Rätt kravlöst. Kanske är det därför jag ofta inte mår sådär fantastiskt på kvällarna. För jag slappnar av. Kanske för att jag borde sova. Alltför ofta sitter jag vaken här. Eller ligger vaken och läser. Ångest som gör mig rädd, så rädd. Jag vet inte riktigt varför. Det är obehagligt att gå och lägga mig. Att släppa kontrollen och slappna av. Det är märkligt. För jag sover oftast som om jag vore slagen av en stekpanna i bakhuvudet. Tungt. Det är inte så där vansinnigt ofta som jag vaknar med andan i halsen och slår upp ögonen i total panik. Så jag borde inte vara rädd för det. Kanske är jag det. Kanske är jag rädd för morgnarna när jag vaknar och livet är som det var igår. Kanske är jag bara för trött för att slappna av.

Jag gör som jag brukar. Jag knarkar Lars Winnerbäck, jag håller hårt i min slitna flodhäst och läser tills ögonen går i kors och kroppen värker av trötthet.

Och undrar var jag ska börja. Hur det ska sluta.




Kommentarer
Postat av: dedde



jag beställde från "ebay" :) verkar vara störst sortiment där såhär års ;) kan försöka hitta länken på gristofflorna :)

men det finns massa där, sök bara på "tofflor", jag fick 400 sid-träffar på det, varaf 48st olika par på varje sida.. :) finns säkert massa flodhästar där också ;) kramen!

2012-03-05 @ 02:44:41
URL: http://deds.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv: Nej, jag förstår inte heller vad mando har för problem. Blev så himla besviken och precis som du vägrade jag också bryta min vilja att vara vegetarian, som du säger man borde ju få skylla sig själv..

Jag blir verkligen ledsen över det du berättar, och chockad. Jag har hört massa skit om scä och varit med om en jävla massa skit men att dom håller på såhär, du borde faktiskt anmäla dom. Jävla idioter!

2012-03-05 @ 08:46:00
URL: http://brunnbergjohanna.spotlife.se
Postat av: Julia

Sv; Idag hade vi också kallt igen. Men det gör inget tycker jag, eftersom jag älskar vintern också :)

2012-03-05 @ 17:22:47
URL: http://struntarivaddesager.blogspot.com
Postat av: Emelie

Jag brukar gilla kvällar. De är lugna och man känner inga krav för timmarna som återstår. Det tycker jag är fint.



Och tack för din kommentar! Man är ju vuxen nu! ;)

2012-03-05 @ 20:45:48
URL: http://sockerskrin.blogspot.com
Postat av: Anonym

Sv: det är lite kul att du tog upp det där med att muslim och det för det var exakt det jag tänkte när dom nekade mig vård där, så jävla korkad regel att det inte är sant. Religion eller vilja, vad spelar det för roll? Vi i sverige har rätt att få hjälp, punkt slut.

Fan, jag blir verkligen så jävla frustrerad. Om det finns något jag kan göra så säg till.. Hatar att stå här helt hjälplös. Gud va roligt med frågor :D<3

2012-03-05 @ 21:14:40
URL: http://brunnbergjohanna.spotlife.se
Postat av: Anonym

Sv: Ja men exakt! Om personen blivit vegetarian nyligen och pågrund av att personen i fråge gjorde det för att få i sig mindre kalorier så förstår jag att behandlare vill få en att börja äta kött igen och försöker kämpa för det men vad fan. Skaffa ett liv...

Du är värd att hjälpas, alla är värda att få hjälp vare sig man väger 40 eller 80 kg men vi verkar ju vara dom enda vettiga personerna i den här världen.. Så himla tragiskt alltihopa.

2012-03-05 @ 21:41:19
URL: http://brunnbergjohanna.spotlife.se
Postat av: Emelie

Så du håller dig till ansvaret och struntar i alla vuxenprivilegier? Menusch, tänk, så mycket kul du kan göra som vuxen! ;) Förverkligaaaaa!

2012-03-06 @ 07:13:25
URL: http://sockerskrin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0