Jag är hemma, jag överlevde

Tallin är en fin stad. Jag överlevde bedömningen, ingen iller dog, ingen klagade och jag blev inte biten. Jag lyckades rätt okej med att umgås, åtminstone med min värd eller vad man ska säga, arrangören som ansvarade för mig. Eh, ja alltså såg till att jag fick mat och boende och flyg dit och så. Jag promenerade i parken på fredagkvällen, var på en joggingtur längs havet på lördagmorgonen, bedömde illrar hela lördagen och stupade i säng. Vaknade upp till en söndag med mer promenerande och ett besök på zoo innan vi åt lite indiskt och så var helgen över.
 
Att säga att allt var lätt är att ljuga. Fruktansvärt jobbigt med maten. Det var inte jag som ansvarade för var och när och vad vilket gjorde det tricksigt att få in dom fem måltiderna med lagom mellanrum som jag är under order att få till och det var svårt att orka (mentalt) äta och jobbigt att känna sig otacksam. Det var lite tungt att försöka umgås under lördagkvällen. Jag ar trött och seg och det var mycket okänt folk. Som tur var pratade dom flesta inte särskilt mycket engelska så jag kunde krypa upp i soffan och titta på. Men jag överlevde och som sagt, staden var fin, lägenheten jag bodde i var fantastisk och arrangören var, som vanligt, mycket trevlig.
 
Lägenheten.
 
Utsikt från ett av fönstrena.
 
Havet. Fantastiskt.
 
Mer hav och strand.
 
Och lite till.
 
Te och nötter.
 
Frukost.
 
Helt rätt temugg.
 
Min plats.
 
Japanska trädgården i parken.
 

Kommentarer
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Underbara bilder. Du är bra som klarade detta trots att det var tufft.

Jag har en award till dig på min blogg http://patriciac.blogg.se/2013/august/blog-your-heart-out-award.html
Vore kul om du gjorde den:)

2013-08-27 @ 11:15:39
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Elin

Jag var i Tallinn för väldigt många år sen, men det var fint då i alla fall. Är du nöjd att du åkte? Tycker det är starkt av dig.

Det finns nog sämre saker än det ja, men det finns mycket som är roligare också. Särskilt när man ligger i den där soffan i ångest och trötthet.. :S
kramar

2013-08-27 @ 17:46:50
URL: http://www.uturanorexin.blogg.se
Postat av: Sanna

Vilken cool lägenhet du bodde i och vad härlig stranden ser ut!
Starkt av dig att komma iväg. Jag har också varit lite utanför bekvämlighetszonen i helgen och tror att det är väldigt nyttigt. Det blir liksom ett sätt att slå hål på bubblan man skapat kring sin lilla förkrympta värld. Men fan vad det kan vara kämpigt och utmattande.

Beträffande behandling som bryts om man mår för dåligt så känns ju just ätstörningsbehandling som något man inte gagnas av att bryta. Stabiliserat ätande kan ju göra så himla mycket för hur man mår i övrigt.

Tack för hållna tummar, mötet blev bra om än lite känslosamt.

2013-08-27 @ 23:56:03
URL: http://flygkoltrastflyg.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0